BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új nevet kap a Vodafone, tetőzik a Duna, vadászpuskával a drónok ellen az oroszok – heti összefoglaló

Átalakul és más nevet kap a Vodafone Magyarországon, az árvíz miatt bajba került egy luxushajó, amelynek a fedélzetén száznegyvenen rekedtek. Szombaton tetőzik a Duna, számos közlekedési változás már életbe lépett. Vadászpuskával vadásszák a drónokat az oroszok, nyilatkozatot tett kedden a Continental, miután a magyarországi gyárát összefüggésbe hozták a BMW tömeges járművisszahívásával. Ezek volt a Világgazdaság legolvasottabb cikkei a héten.

Újabb mérföldkőhöz ér a 4iG transzformációs programja azzal, hogy kedden a csoporthoz tartozó Vodafone Magyarország Zrt. részvényesei döntöttek a részvénytársaság kiválás útján megvalósuló szétválásáról – közölte az immár húsz éve a tőzsdén lévő 4iG. A program jelen fázisában a Vodafone Magyarország Zrt.-ből az infrastruktúra-egység válik ki, ezzel külön vállalatokban működnek tovább a kereskedelmi, valamint az infrastruktúra-divíziók.

Fotó: Shutterstock

A kereskedelmi társaság ONE Magyarország Zrt., az infrastruktúra-társaság pedig V-Hálózat Távközlési Zrt. névvel jelenik meg a piacon. A kiválás napja december 31. lesz, úgyhogy újévtől már az új leosztásban működnek a cégek.

Árvíz: bajba került a Budapestre tartó óriási luxushajó, 140-en rekedtek a fedélzeten a tajtékzó Dunán 

Szombat óta tart a vesztegzár egy Budapestre tartó óriási luxushajón. Az árvíz keresztülhúzta a Thurgau Prestige programját, és immár második napja vesztegel Bécs alatt. A svájci szállodahajó annak ellenére indult útnak, hogy a meteorológusok előre figyelmezettek a súlyos viharokra.

Ezeket a járatokat érinti az árvíz – kiderült, mikor zárják le a metrót és a HÉV-et

Az elmúlt évtized legnagyobb árvize közeledik Budapesthez, és most tetőzik. Korábban megírtuk, hogy a Duna magas vízszintje miatt kedden üzemkezdettől a 2-es a 2B és a 23-as villamosok két szakaszon közlekednek. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közlése szerint amennyiben a Duna vízszintje tovább emelkedik, további forgalmi korlátozások is életbe léptek. A BKK a Világgazdaságnak elmondta, hogy elsősorban a Duna menti útszakaszokon és járatokon várhatók lezárások, korlátozások. Jelenleg

  • a 26-os, 15-ös busz nem közlekedik, 
  • a 4-es és a 6-os villamos a Margitszigeten nem áll meg, nem lehet autóval behajtani a szigetre,
  • a 34-es busz és az éjszakai 934-es is terelve közlekedik.

Emlékezetes, hogy 2013-as áradásokra készülve Tarlós István főpolgármester úgy nyilatkozott, hogy ha a Duna vízszintje eléri a 850 centimétert, akkor az M2-es metró Batthyány téri megállóját le kell zárni. Ez most is megtörtént, a HÉV pedig a Margit híd budai hídfőig közlekedik.

Megvan az orosz megoldás a drónokra: a vadászpuska

Töltött fegyverekre van szüksége a katonaságnak a drónok elleni védekezéshez – írja a Csukotka hírügynökség. A fegyverekre azért van szükség „egy különleges katonai műveletben”, mert azok beváltak az ellenséges pilóta nélküli légi járművek elleni küzdelemben. A kétcsövű és sörétes puskáknak ugyanis nagyobb esélyük van a gyors és kis méretű drónok semlegesítésére, mint a katonai kézi lőfegyvereknek. A fegyvereket az Orosz Gárda engedélyezési osztályain tartják nyilván.

BMW-botrány Magyarországon: megszólalt a meggyanúsított gyár, mindent cáfol

A Bloomberg szerint a Continental magyarországi üzeme felelős egy példátlan járműhibáért. A BMW-botrány kapcsán hírbe hozott német multi most közleményt adott ki. Eszerint a hivatkozott magyarországi gyárunkban előállított alkatrészeik minősége mindig megfelelt az iparági szabványoknak. Ezeket a minőségi előírásokat folyamatosan és szigorúan ellenőrzik belső és külső auditokkal.

A rövid közleményt azzal zárta a BMW, hogy szabályzatai értelmében az ügyfeleivel kapcsolatban ennél több információt nem áll módjában megosztani. A Continental azt követően szólalt meg, hogy a Bloomberg azt írta: a BMW két év alatt teljes mértékben feltárta azt a fékrendszeri hibát, amelynek nyomán 1,5 millió autót kénytelenek visszahívni, és a hiba javítása várhatóan mintegy egymilliárd euróba kerül majd az autógyártónak.

Ebben az anyagban az amerikai lap jelezte, hogy információi szerint a hibás egységet a Continental autóalkatrész-gyártó szállította, méghozzá a magyarországi üzemből. Az ügyet ismerő személyek szerint a fékek áramköri lapjait gyártó dolgozók nem gondoskodtak kellően tiszta környezetről, így az alkatrészeken foltok vagy por maradt, ami akadályozta a rendszer teljesítményét.

A mostani Continental-nyilatkozat azonban ezt cáfolja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.