BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb késés, néhány perccel rövidebb menetidő - befejeződött a miskolci vasúti fővonal felújítása

A munkával határidőre végeztek, húsz kilométeren szűnt meg a sebességkorlátozás – közölte a MÁV.

Kiszámíthatóbbá válik a menetrend, és akár 5 perccel is csökkenhet a vasúti menetidő Miskolcig – sorolja az előnyöket a vasúttársaság  közleménye. Ismét minden utas korlátozás nélkül, a felújítás előtt megszokott módon utazhat a munkahelyére vagy iskolába, az átépítés 250 szakember összefogásával valósult meg.

Daily Life In Budapest máv
Gyorsabban, pontosabban / Fotó: NurPhoto via AFP

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) által meghirdetett 5 pontos közlekedési akcióterv részeként zajló munkálatok során 

az elmúlt három hónapban 27 kilométeres vágányszakaszon, azaz 60 kilométernyi sínszál alatti 46 ezer betonaljat, azok alatt pedig több mint 105 ezer tonna zúzott követ cseréltek az ágyazatban. 

Teljesen kicserélték az ágyazatot 1,3 kilométeren, továbbá összesen 60 kilométernyi – 500 darab 120 méteres –, ún. hosszúsínszálat építettek be. Befejezték 12 híd állagmegóvó szigetelését és 10 átjáró karbantartását, részleges felújítását is.

A naponta átlagosan 1,5 kilométert haladó vágányfelújítást 100-120 darab, közúton és vasúton is használható rakodógép, munkagép, kötött pályán közlekedő, korszerű vasúti pályaépítő- és karbantartó géplánc végezte el, műszakonként éjjel-nappal 250 szakember közreműködésével.

A MÁV saját forrásából finanszírozott, mintegy 18 milliárd forintba kerülő beruházást

a korszerű SMD felépítménycserélő óriás géplánc is segítette, gyorsította mindkét ütemben. A munkagép naponta mintegy 1,5 kilométeres vágányhosszt haladt, cserélve a felépítmény részeit, a síneket és a vasbetonaljakat. A 600 méter hosszú géplánc alkalmas fa- és betonalj elbontására és új aljak előre meghatározott, egyenlő távolságú lerakására, valamint hosszúsínek fektetésére is.

Tavasszal folytatják

„Jövő évben, várhatóan április végéig azokat az utómunkálatokat is elvégezzük, amelyekre a téli időszak hőmérséklete miatt jelenleg nincs mód, így például a felújított szakaszon a vágány ún. semleges hőmérsékletének kialakítását, ágyazatpótlást, a vágányok és a felsővezetékek utószabályozását, valamint a vízelvezető árkok és a hídmeder takarítását” – közölte a vasúttársaság. Az októberben befejezett, Miskolc és Emőd közötti szakaszon már 100 kilométer per órára emelték a megengedett maximális sebességet, a menetrendváltástól pedig várhatóan 120-ra növelik a szabályozás elvégzése után.

A további munkálatok azonban már nem fognak az elmúlt három hónapban tapasztalthoz hasonló mértékű kényelmetlenséget, menetrend-módosításokat okozni az utasok számára.

Amellett, hogy a miskolci fővonal előírt, rendszeres karbantartását továbbra is elvégezik, a következő öt évben a Hatvan és Füzesabony közötti szakaszt is felújítják.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.