Közösségi oldalán reagált Vitézy Dávid az építési és közlekedési miniszter szerdai közlekedési infójára. Lázár János a többi között ismertette, hogy a vasútállomásokon található, valamint a buszpályaudvarokon lévő nyilvános WC-ket felújítják, és minden InterCity-járaton takarítószemélyzet fog szolgálatot teljesíteni.
A tavaly még 3000 milliárdos, akkor épp ötpontos, óriási vasútfejlesztési ígéretekből nem lett semmi.
„Már a pontok közül is eltűntek. Maradt ez az összesen 20 milliárd forintnyi tíz pont, a komoly pálya- vagy pályaudvar-fejlesztések, új járműbeszerzések mind eltűntek már a beígért pontok közül is” – írta szerdán a korábbi közlekedési államtitkár.
Hozzátette, hogy „Csehország vagy Lengyelország ezermilliárd forint fölött költ csak idén vasútfejlesztésre, és arról beszélnek az ottani miniszterek, hogy melyik vonalon mikor lesz 200 kilométer per órás sebesség, nálunk Lázár ma már egyenesen irreálisnak minősítette az ilyen sebesség elérését Magyarországon.” Azt is írta, hogy közben a MÁV új Kopaszi gáti épülete lesz „a legnagyobb magyar hazai forrásból finanszírozott vasúti beruházás”.
„Marad tehát a lassú haladás, késő vonatok, régi járművek, de legalább tisztább lesz a WC (ha teljesül a mai ígéret), és kapunk vissza egy kis pénzt, ha eleget panaszkodunk” – fogalmazott a Podmaniczky Mozgalom vezetője. Azt is hozzátette, hogy a budapesti és a vidéki pályaudvarok és a mögöttük található fejlesztési területek eközben ellenérték nélkül 99 évre épp magánkézbe kerülnek, ezt pedig a miniszter „ismét büszkén, saját javaslataként tálalta”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.