Közel húszezer ember volt elvágva a gáztól Nógrád és Pest vármegyében – a hibát sikerült elhárítani
Sikeresen lezárult a hibaelhárítás, helyreállt a gázszolgáltatás minden érintett településen – közölte az Energiaügyi Minisztérium.

Nógrád és Pest vármegye mintegy 19 ezer fogyasztóját érintette a vezetékhiba. A földgázszállító szombat hajnalra felmérte és kijavította a hibát, az elosztó kora délutánig a háztartásokat is visszakapcsolta a gázhálózatra.
A Földgázszállító Zrt. (FGSZ) nagynyomású vezetékén csütörtökön történt anyagrepedést péntek este 11 óra 30 percre kijavították, ezt követően a térségi földgázelosztó Opus Tigáz Zrt. megkezdte a nagyközép- és középnyomású gázhálózat gáz alá helyezését. A megfelelő hálózati nyomás biztosítása után megkezdődhet a gázszolgáltatás fokozatos visszakapcsolása a fogyasztóknál – közölte az Opus Energetika csoport médiaügynöksége szombaton.
A meghibásodás csütörtökön a Vác–Romhány távvezetéken következett be Keszeg–Ősagárd települések között. A vezetékszakasz átmeneti lezárása miatt 57 település lakóinak kellett rövidebb-hosszabb ideig nélkülözniük a gázszolgáltatást – írták a közleményben.
A rendszer-üzemeltető FGSZ Zrt. azt közölte, hogy munkatársai péntek hajnalban kezdték meg a munkálatokat, a vezeték leürítése és a hibahely feltárása után megtörtént az érintett vezetékszakasz cseréje. Az ellenőrző vizsgálatok és nyomáspróba elvégzése után megkezdődhetett az elosztó hálózat újbóli feltöltése. Hozzátették, hogy az FGSZ Zrt. a javítási munkálatok befejeztével haladéktalanul megkezdte a vezetéksérülés okainak kivizsgálását.
Az Opus csoport közleménye szerint a térségben lakók élet- és vagyonbiztonsága nem volt és nincs közvetlen veszélyben, ugyanakkor a helyreállítási munkálatok elvégzése komoly szakértelmet igényel. A feladatokból az E.ON és az MVM munkatársai is részt vállaltak.
Felhívták a figyelmet, hogy a felhasználói rendszerek újraindítása fokozott óvatosságot követel meg, és bizonyos esetekben az elosztótársaság munkatársainak közreműködését igényelheti. Ezért azok a fogyasztók, akik nem tudják újraindítani fogyasztási helyükön a felhasználói rendszert, az Opus Tigáz diszpécserszolgálattól a 06 80 300 300 számon kérhetnek segítséget, a szerelők pedig egész hétvégén a településeken lesznek, hogy közreműködjenek az újraindításban.


