Az állam magánbefektetők bevonásával akarja tíz vasúti pályaudvar ingatlanát kilencvenkilenc évig működtetni. A Világgazdaság is megírta, hogy az Állami Számvevőszék az ajánlatkérés fázisában kért adatszolgáltatást a MÁV-tól a pályaudvarok felújítását célzó tervekről.
A MÁV csoport a múlt héten közölte, hogy ez az eljárás „rendkívül szokatlan” volt, mert még nem érkeztek be a pályázatok. Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója később úgy fogalmazott, hogy
konkrét ajánlatot még nem kaptak, valószínűleg január 31-én érkeznek majd be a pályázatok.
A határidő lejártakor Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője a közösségi oldalán azt írta, hogy az összes pályázatot hozzák minél előbb nyilvánosságra. Vitézy ezért levelet írt Lázárnak János közlekedési és építésügyi miniszternek és a MÁV csoport vezetőjének.
Lázár János korábban hangsúlyozta, az ingatlanokat nem ingyen adják, a közösen alapított társaság működésének hasznából a későbbiekben az állam is részesedik. A projektbe európai uniós forrást nem kívánnak bevonni, hazai magántőke társulásával viszont sok százmilliárdos forrásra számítanak.
A nagy pályaudvarokat érintő több százmilliárdos projektben a budapestiek mellett a debreceni, a győri és a szegedi pályaudvarok is helyet kapnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.