BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olajkatasztrófa a tengeren: vádat emeltek az orosz kapitány ellen

Vádat emeltek az északi-tengeri hajószerencsétlenségben érintett egyik hajó kapitánya ellen.

Vádat emelt pénteken a területileg illetékes angliai rendőrség a hétfői északi-tengeri hajószerencsétlenségben érintett egyik hajó orosz kapitánya ellen súlyos gondatlanságból elkövetett emberölés címén.

Vádat emeltek az északi-tengeri hajószerencsétlenségben érintett egyik hajó kapitánya ellen / Fotó: AFP

A péntek este bejelentett vádemelés előzménye, hogy hétfőn Anglia keleti partjai előtt, a Humber folyó torkolatvidékén a Skóciából Hollandiába tartó, portugál zászló alatt közlekedő, 141 méter hosszú, 9500 tonna teherbírású Solong konténerszállító hajó nagy sebességgel nekiütközött az Egyesült Államokban bejegyzett Stena Immaculate tartályhajónak.

A Stena Immaculate A1 típusú repülőgép-üzemanyagot szállított Görögországból a kelet-angliai Hull kikötőjébe az amerikai haditengerészet Angliában állomásozó légi alakulatainak, és az ütközés pillanatában a parttól nem messze horgonyzott kikötési engedélyre várva.

Az ütközés után mindkét hajón tűz ütött ki, és a Solong 14 fős személyzetének egyik tagja, a 38 éves Fülöp-szigeteki Mark Angelo Pernia eltűnt.

A mentőalakulatok már kedden felhagytak Pernia keresésével, miután a brit parti őrség megítélése szerint nem maradt remény arra, hogy élve megtalálják.

A Solong kapitányát, az 59 éves orosz állampolgárságú, szentpétervári illetőségű Vlagyimir Motint súlyos gondatlanságból elkövetett emberölés gyanújával kedden őrizetbe vették,

és a területileg illetékes rendőrség – a Humberside Police – péntek este ugyanezen a címen vádat emelt ellene. A rendőrségi tájékoztatás szerint Motin vizsgálati fogságban van, és szombaton jelenik meg előzetes adatfelvétel céljából Hull városának magisztrátusi bírósága előtt.

A Stena Immaculate személyzetének minden tagját biztonságban a partra szállították, súlyosabb sérülést egyikük sem szenvedett.

A két hajón keletkezett tüzet csak a hét közepére sikerült eloltani; a Solong gyakorlatilag teljesen kiégett.

A 183 méter hosszú, vegyi anyagok és olajtermékek szállítására épített 50 ezer tonnás Stena Immaculate üzemeltetője, a Crowley nevű cég szerint a hajón az ütközés után több robbanás történt, a raktér oldalfala felhasadt, és a léken keresztül a hajó által szállított repülőgép-üzemanyag egy része a tengerbe ömlött.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.