A Salgótarjánban tervezett elővárosi vasút Bátonyterenye és Somoskőújfalu között szállítja majd az utasokat. Az előzetes tanulmányok azt mutatják, hogy van értelme foglalkozni a szakasz fejlesztésével, ugyanis a Hatvan–Salgótarján–Somoskőújfalu vonalat jelenleg leromlott infrastruktúra jellemzi. Számos szakaszon 40-60 kilométeres óránkénti sebességkorlátozás van érvényben – számolt be a nool.hu annak kapcsán, hogy elővárosi vasutat terveznek Salgótarjánba.
Az előzmény, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter tavaly decemberben Salgótarjánban megállapodást kötött az új városvezetéssel a tömegközlekedés fejlesztésének folytatásáról, ennek része az átfogó vasútfejlesztés is. A városi vasúti közlekedésre pedig még nincs példa Magyarországon.
Célzott fejlesztésekkel, sűrűbb menetrendi kínálattal, pályakarbantartással, új megállóhelyek létesítésével, korszerűbb járművekkel, sűrű gyorsvasúti (S-Bahn) jellegű közlekedés alakítható ki Nagybátony és Somoskőújfalu között, amely egyben kiválóan feltárná Salgótarján forgalmas, észak-déli tengelyét – ismertette a helyszínen Reich László, a MÁV Zrt. stratégai vezérigazgató-helyettese, aki maga is meggyőződött a fejlesztés szükségességéről: tömegközlekedéssel érkezett.
Ezt a Bz motorkocsik arányának csökkentésével, 416-os Uzsgyi motorkocsik beállításával tervezik. Majd új, vagy néhány éves alacsonypadlós kocsik beszerzése is szerepel a tervekben.
Ezt követően új vasúti megállóhelyet alakítanak ki a Szent Lázár Megyei Kórház közelében, járdakapcsolattal a kórházhoz, illetve átszállási kapcsolattal a helyi autóbuszokra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.