Új óriáshíd a Dunán Magyarországon: döntő pillanathoz ért az építkezés, döbbenetes, mire képesek a mérnökök - drónról videózták le
Felpörögtek az események a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében épülő mohácsi Duna-híd projektjében: a Magyar Építők stábja számos izgalmas projektelemet örökített meg az elmúlt hónapokban. Ahogy az összefoglaló videó képein is látszik, a jobb és bal parton, valamint a közel 30 kilométernyi gyorsforgalmi út építésében is látványos munkák zajlanak.

Többek közt betekintést adnak
- a Duna-mederben épülő hármas pillér próbacölöpözésébe,
- a jobb parti 4-es hídfő cölöpözésébe,
- a gyorsforgalmi út hídépítési munkáiba,
- a mederbe beemelendő kéregelemek előregyártásába
- és a mederhíd első acélelemeinek az érkezésébe is.
Az alföldi és dunántúli oldalon is jelentős útfejlesztéseket magában foglaló projektben egy 756 méteres híd jön létre a Duna felett.
De mi legyen az átkelő neve?
A Mohácson épülő Duna-híd kapcsán megkérdezték a helyieket, mi legyen a neve. Izgalmas ötlettel állt elő a Mohácson Hallottam Facebook-csoport adminisztrátora: megszavaztatta a névadásról a közel 20 ezer fős követőtábort.
Számos ötlet elhangzott, s végül a Busó híd elnevezés zsebelte be a szavazatok 38 százalékát.
Azonban ez az opció sem aratott osztatlan sikert, mert bár kétségtelen, hogy a busójárás az első, amely az emberek eszébe jut Mohácsról, a helyiek szerint ettől függetlenül nem kellene mindenre ezt ráragasztani.
Több szavazó szerint a II. Lajos híd elnevezés lenne a találó, míg egyesek annak örülnének, ha Kanizsai Dorottya nevéhez kapcsolódna a dunai átkelő elnevezése.
Az elmúlt 15 évben nyolc híd épült, illetve újult meg a Dunán és a Tiszán, összességében 250 milliárd forint értékben – válaszolta a Világgazdaság megkeresésére az Építési és Közlekedési Minisztérium. Mint írták, ezek közül a legjelentősebb volt Komáromnál az új monostori Duna-híd, illetve a Kalocsát és Paksot összekötő Tomori Pál Duna-híd. A Tiszán az M43-as és az M44-es autópályákkal együtt épültek meg a legnagyobb hidak, így a Móra Ferenc Tisza-híd és a Tiszaugi Tisza-híd. Ezeken túl mintegy 24 milliárd forint értékben épültek kisebb-nagyobb hidak, például az Ipoly, a Kőrös és a Zala folyók felett.


