BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ezen csak nevetni lehet, soha nem késett még ennyit egy vonat: 10 óra, pedig 80 kilométer volt az út – új mélypont Romániában

A román vasúttársaság egyik vonata több száz percet késett. Nem ez volt az egyetlen döbbenetes idejű késés a román államvasúton a napokban.

Rekordot regisztrált a CFR Calatori állami román vasúttársaság: az egyik Petrozsény–Piski vonata ugyanis 552 perc késést szedett össze – számolt be a IHO.

Soha nem késett még ennyit egy vonat: 10 óra, pedig 80 kilométer volt az út – új mélypont Romániában / Fotó: AFP

A vonat szeptember 5-én Petrozsényből (Petroșani, képünkön) a tervezett 8:20-as induláshoz képest eleve 38 perc plusszal indult. A vonat végállomása Piski (Simeria) vasútállomása volt, ahová két óra 35 perces menettartammal, 10:55-kor kellett volna befutnia.

Menet közben az első nehézmények Petroșani Triajtól három kilométerre jelentkeztek: az egyik kocsival adódtak bajok. 

A cikk szerint 

a problémák eredőjének vélt megszüntetése után a pályára kitűzött lassújelek miatt szaporodtak a késés percei, majd Krivádiánál (Crivadia) ismét gondok támadtak a vagonnal. 

Az intézkedések (és hosszú rostokolás után) a vonat ugyan elindulhatott, ám ezúttal csak Nagybárig (Baru Mare) jutott, ahol újabb, ezúttal 55 perces várakozás következett. 

Ez így ment egészen Pujig (Pui), ahol a vonat személyzete úgy döntött, elég volt, a hibás kocsit kisorozzák a vonatból.

Ezt követően a vonat műszaki nehézmények nélkül, de továbbra is lassújelek szorításában folytatta útját Piskiig, ahová végül 552 perc késést összeszedve érkezett meg. Ez pedig még a vasúttársaság történetében is rekord, legalábbis ilyen rövid útvonalon.

Nem ez volt az egyetlen döbbenetes idejű késés a román államvasúton a napokban: a 8804-es IR Mangáliából tartott Konstancába – az egymástól 43 kilométerre fekvő két állomás közötti menettartam a regionális vonatok esetében egy óra 37 perc – ám a vonógép, a 1133-as Jimmy megfekvése borított mindent. Mire a nagydízelt visszahúzták Costinestibe, majd a segélygép továbbította a 8804-est Konstancába, a késés 11 perc híján elérte a három órát.

A Világgazdasága korábban megírta, hogy modern vonatokat vásárolt euró százmilliókért Románia. Végre megérkezett az első szerelvény. Óriási volt az öröm, aztán minden rosszra fordult.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.