A kijárási korlátozás csúcsán megugrott a sörfogyasztás
A korlátozás alatt leginkább a diszkontok, valamint a nagy alapterületű szupermarketek és hazai láncok vitték a prímet.
VG
2020.06.10, 13:25
Megosztom a cikket
A kijárási korlátozás „főszezonjában”, azaz 2020. március- áprilisban 25 milliárd forint fölötti forgalmat bonyolított a sör hazai kiskereskedelmi forgalma, amely 18 százalékos értékbeli és 13 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakhoz képest, derült ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexének adataiból.
A webáruházak forgalma 85 százalékkal emelkedett, igaz, ez még így is csupán az összforgalom 0,5 százalékát teszi ki a kategórián belül. A dobozos, világos és félliteres sört vásárolták leginkább.
2020. március-áprilisában, a világjárvány miatt elrendelt kijárási korlátozás
első két hónapjában 58 millió liter sör került a magyar fogyasztók online és offline kosarába, ami közel 110 millió üveg vagy doboz „folyékony kenyeret” jelent. A 25 milliárdos kéthavi forgalom összesen egyötödével volt több, mint 2019. március-áprilisában.
Fotó: Pixabay
A korlátozás alatt leginkább a diszkontok, valamint a nagy alapterületű szupermarketek és hazai láncok vitték a prímet:
az értékbeli forgalom közel 40 százaléka náluk realizálódott, míg a 2500 négyzetméteresnél nagyobb hipermarketekre és a kisebb alapterületű (51-200 nm-s) üzletekre pedig a forgalom egy-egyötöde jutott.
Online is felpörgött a sörértékesítés: az előző év azonos időszakához képest 85 százalékkal emelkedett értékbeli forgalma:
128 millió forint értékben közel negyedmillió liter fogyott belőle (ez 76 százalékos mennyiségi növekedés).
Ami a sörtípust illeti, az általános trendekhez hasonlóan a forgalom 95+ százaléka árpasör, a búzasör csupán 2 százalékot hasított ki a vizsgált két hónap értékbeli forgalmából. A világos sörök vitathatatlanul vezetnek, 97 százalékban ebből a típusból fogyott. A kosarakba kerülő sörök négyötöde dobozos, 12 százaléka üveges. Az értékesített sörök háromnegyede félliteres kiszerelésű.
„A kijárási korlátozás alatt zárva tartottak a vendéglátóipari egységek is, ami egyértelműen az otthoni sörfogyasztás felé terelte a fogyasztókat” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. „A preferenciák azonban lényegében változatlanok maradtak: a magyarok a világos, márkás sörökre voksoltak otthonaikban is.” A márkás sörök tartották pozíciójukat: az értékbeli forgalom közel 90 százaléka a gyártóknál landol.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.