Darabokra szedik, és alkatrészenként eladják a Singapore Airlines először forgalomba állított két A-380-as Airbus repülőgépét – derül ki a francia Les Echos beszámolójából.
A gépek története 14 évvel ezelőtt kezdődött, amikor Nagy-Britannia, Franciaország, Spanyolország és Németország összefogásának eredményeként az A-380 sikeres próbautat hajtott végre.
A rengeteg utas szállítására alkalmas repülőgépekre óriási mennyiségű megrendelés érkezett, ám viszonylag gyorsan kiderült, hogy – bár vonzó a sok utas egyszeri szállítása – az üzemeltetési költségek szempontjából nem feltétlenül jó üzlet a világ legnagyobb repülőgépét fenntartani.
A legnagyobb résztvevő azonban nem a szingapúri légitársaság, hanem az Emirates: a cég 100 darab A-380-assal rendelkezik flottájában, és januárban újabb 36 ugyanilyen gépre kötött 16 milliárd dolláros szerződést. A kontraktus értelmében az üzletből ki lehet hátrálni, ezért úgy tűnik van elég idő ahhoz, hogy a fejlesztőmérnökök gazdaságossá tegyék a szóban forgó gépek használatát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.