A kabinet ajánlatkérőként a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóságot (KEF) jelölte meg, amely egy keretmegállapodásra szerződik. A TED tájékoztatása szerint részben európai uniós alapokból finanszírozzák a projektet.
A 9 milliárdos kiíráson a Porsche Hungaria Kft. és a Gablini Kft. győzött, előbbi 6,5 milliárd forintos, utóbbi 2,5 milliárdos részt nyert el. A kapcsolódó megállapodásokat júliusban és augusztus elején írták alá a felek. A Porsche Hungaria a Volkswagen-konszern hazai importőre, a Gablini pedig a Nissan, Hyundai, Peugeot márkák legnagyobb értékesítője itthon.
Van tapasztalatuk az elektromos flották terén, 2015-ben például 65 darab Nissan Leaf típusú autót szállítottak le a Green Taxi vállalatnak.
A TED vonatkozó szakaszában az olvasható, hogy a keretmegállapodás öt gépjármű-kategóriát érint. A pontos darabszámok nem szerepelnek, de a kormány alsó és középbesorolású személygépkocsikat, illetve egyterű és kisáruszállító haszongépjárműveket is rendelt. Az indoklás szerint a közbeszerzést „az elektromobilitás elterjedésének és továbbfejlesztésének gyors és hatékony ösztönzése érdekében” írták ki, illetve, hogy a KEF alá tartozó intézmények gyorsabban tudjanak elektromos gépjárműveket beszerezni.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható