BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Százhatvanezer tonna útszóró sót használtak fel a tél során

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2019. március 16-án lezárta a 2018-2019-es téli üzemeltetési időszakát, így a következő hónapokban újra a lokális és nagyfelületű burkolatjavítási, illetve többek között a növényzetgondozási és burkolatjel festési munkákra helyezik a hangsúlyt a szakemberek. A 2018. november 10-től tartó téli üzemeltetési időszak alatt közel 162 ezer tonna útszóró sót és több mint 9 millió liter kalcium-klorid oldatot juttattak ki a síkosságmentesítési munkáik során.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2018-2019-es téli üzemeltetési szezonja 2018. november 10-től egészen március 16-ig tartott, az Országos Közutak Kezelési Szabályzatának előírásai szerint. Ugyanakkor a társaság 93 mérnökségén a következő hetekben is lesznek olyan gépek készenlétben, amelyeket például hajnali fagyok, esetleges lefagyások esetén kellene bevetni – tájékoztatott a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleményében.

E szerint az elmúlt téli időszakban közel 162 ezer tonna sót és több mint 9 millió liter kalcium-klorid oldatot használtak fel az országos, a mintegy 32 ezer kilométeres közúthálózaton. A beavatkozások során a közútkezelő több mint 800 munkagépből álló gépparkja összesen több százezer munkaórát teljesített az utakon. Az univerzális munkagépeket a napokban átszerelik a tavaszi beavatkozásokhoz szükséges adapterekkel.

A következő időszakban elsősorban a burkolatjavítási munkákra helyezik majd a fő hangsúlyt a szakemberek. A társasághoz tartozó állami utakon az elmúlt hónapokban is folyamatosan végeztek lokális javítási munkákat a mérnökségek munkatársai, speciális, úgynevezett hidegaszfalt felhasználásával – írták.

Fotó: MTI/Krizsán Csaba

Hozzátették, országosan a tartósabb javítási munkák a melegaszfalt keverőtelepek újranyitását követően kezdődhetnek el. Az egyes beavatkozások ütemezésénél fontos szempont az adott útszakasz állapotán kívül annak úthálózati szerepe. Vagyis a melegaszfaltos munkákat első körben a gyorsforgalmi utakon, majd a főutakon, végül az alacsonyabb forgalmú mellékutakon végzik el a szakemberek. Az idei évben egyébként a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a teljes körű felújítási munkákon felül mintegy 200 ezer tonna aszfaltot használhat fel a lokális és nagyfelületű burkolatjavítási munkái során.

Fővárosi kátyúhelyzet: úthibák tízezreit kellett javítani

Kevesebb mint kétszáz kátyút tart számon pillanatnyilag a Budapest Közút Zrt. az általa kezelt utakon. A vállalat tavaly mintegy 422 millió forintot költött kátyúzásra, kárigényekre pedig 20 millió forintot fizetett ki.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.