A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2018-2019-es téli üzemeltetési szezonja 2018. november 10-től egészen március 16-ig tartott, az Országos Közutak Kezelési Szabályzatának előírásai szerint. Ugyanakkor a társaság 93 mérnökségén a következő hetekben is lesznek olyan gépek készenlétben, amelyeket például hajnali fagyok, esetleges lefagyások esetén kellene bevetni – tájékoztatott a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleményében.
A következő időszakban elsősorban a burkolatjavítási munkákra helyezik majd a fő hangsúlyt a szakemberek. A társasághoz tartozó állami utakon az elmúlt hónapokban is folyamatosan végeztek lokális javítási munkákat a mérnökségek munkatársai, speciális, úgynevezett hidegaszfalt felhasználásával – írták.
Hozzátették, országosan a tartósabb javítási munkák a melegaszfalt keverőtelepek újranyitását követően kezdődhetnek el. Az egyes beavatkozások ütemezésénél fontos szempont az adott útszakasz állapotán kívül annak úthálózati szerepe. Vagyis a melegaszfaltos munkákat első körben a gyorsforgalmi utakon, majd a főutakon, végül az alacsonyabb forgalmú mellékutakon végzik el a szakemberek. Az idei évben egyébként a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a teljes körű felújítási munkákon felül mintegy 200 ezer tonna aszfaltot használhat fel a lokális és nagyfelületű burkolatjavítási munkái során.
Fővárosi kátyúhelyzet: úthibák tízezreit kellett javítani
Kevesebb mint kétszáz kátyút tart számon pillanatnyilag a Budapest Közút Zrt. az általa kezelt utakon. A vállalat tavaly mintegy 422 millió forintot költött kátyúzásra, kárigényekre pedig 20 millió forintot fizetett ki.