Logisztika

Önkiszolgáló csomagfeladó pultok a Liszt Ferenc repülőtéren

A rendszer lényege, hogy az utasok a beszállókártyán feltüntetett vonalkód beszkennelése után maguk nyomtathatják ki és helyezhetik el a feladni kívánt csomagon a poggyászcímkét.

Önkiszolgáló poggyászfeladó pultokat helyezett üzembe a Budapest Airport a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – közölte a cég. Amint azt írják, jelenleg próbaüzemben működő rendszernek köszönhetően az utasok számára gyorsabbá és kényelmesebbé válik a poggyászfeladás folyamata.

Folyamatos próbaüzemmel működik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér termináljain a 2-2 új önkiszolgáló poggyászfeladó pult. A szolgáltatás előnye, hogy azok az utasok, akik a fejlesztéshez csatlakozó légitársaságok valamelyikével utaznak, utazás előtt gyorsan és kényelmesen tudják feladni a poggyászukat.

A rendszer lényege, hogy az utasok a (nyomtatott vagy épp elektronikus) beszállókártyán feltüntetett vonalkód beszkennelése után maguk nyomtathatják ki és helyezhetik el a feladni kívánt csomagon a poggyászcímkét. Ezt követően az automatizált feladó pulton – a poggyászcímke beolvasását követően – egyszerűen feladható a poggyász.

Fotó: Móricz-Sabján Simon

A Budapest Airport közölte azt is, hogy az újonnan bevezetett szolgáltatáshoz elsőként a budapesti repülőtér legnagyobb forgalmát bonyolító légitársaság, a Wizz Air csatlakozott, egyelőre napi korlátozott számú járattal. Az önkiszolgáló poggyászfeladás lehetőségét kínáló járatok köre a tesztidőszak folyamán is bővülni

fog, a fejlesztéshez pedig a jövőben folyamatosan csatlakoznak a légitársaságok, egyre több induló járat utasainak biztosítva az önálló poggyászfeladást – írják.

Az utasszolgáltatások színvonalának emelése elsődleges szempont számunkra. Az önkiszolgáló poggyászfeladás amellett, hogy felgyorsítja, jelentősen kényelmesebbé is teszi utasaink számára a poggyászfeladás folyamatát

- mondta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója. Hozzátette:

A tesztüzemet követően jelentős mértékben fejleszteni fogjuk az önkiszolgáló poggyászfeladást a terminálokon, és bízunk benne, hogy a Wizz Air után egyre több légitársaság csatlakozik ehhez a világszerte jól ismert rendszerhez.

A Budapest Airport az elmúlt hónapokban több mint százezer eurós fejlesztést hajtott végre, együttműködve a rendszert szállító német Materna Gmbh-val.

A helyszínen kérdés esetén a repülőtér-üzemeltető által foglalkoztatott információs munkatársak állnak az utasok rendelkezésére. – írja a cég.

poggyász Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Kapcsolódó cikkek