Logisztika

A mobiljegy használata csökkenti a fertőzésveszélyt

A mobiljegy használatával nem csak az utasok, hanem a jegyellenőrök munkája is biztonságosabbá válik.

A koronavírus-járvány idején különösen fontos, hogy a napi utazások során a lehető legkevesebbet érintkezzenek egymással fizikailag az utasok, és a munkájukat végző járművezetők, jegyellenőrök – közölte a BKK.

A fertőzés terjedését lassíthatja, ha nem az utasok, nem a hagyományos módon, azaz ügyfélszolgálaton vásárolják az utazáshoz szükséges termékeket, hanem mobiljegyet használnak, amely a járvánnyal szemben biztonságosabb közlekedést biztosít.

A koronavírus-járvány miatt bevezetett ideiglenes intézkedések ellenére a közösségi közlekedés továbbra is csak érvényes jeggyel és bérlettel vehető igénybe, amelyet a BKK jegyellenőrei folyamatosan ellenőriznek.

Az okostelefonnal rendelkező utasoknak érdemes megfontolniuk a mobiljegy használatát, amely biztonságosabb megoldást jelent a járványidőszak során.

Mobiljegy vásárlásakor az utasnak nem kell találkoznia az értékesítővel, illetve ellenőrzéskor is csökken annak lehetősége, hogy az utas az ellenőrzést végző személlyel érintkezzen.

A mobiljegy használatával tehát nem csak az utasok, hanem a jegyellenőrök munkája is biztonságosabbá válik. Utóbbiak érintés nélkül, saját készülékükkel tudják megvizsgálni a felmutatott jegy érvényességét.

Túl az 1 milliárdon

Alig több mint 9 hónap után a Mobiljegy projekt átlépte a szimbolikusnak számító 1 milliárd forintos összforgalmat. Az utasok összesen 200 ezer alkalommal használták jegyvásárlásra a telefonjukat, az eddigi adatokból pedig a legkedveltebb termékek listája is kezd kirajzolódni.

  • A mobiltelefonon megvásárolt jegy- és bérlettípusok közül toronymagasan a természetes személyek részére váltott Havi Budapest-bérlet teljesített a legjobban. Erre eddig több mint 750 millió forintot költöttek a fővárosban közlekedők.
  • A napijegy típusú termékek közül a 24 órás jegy a legnépszerűbb, amelyből az elmúlt hónapokban közel 25 ezer darab fogyott, több mint 40 millió forint értékben.
  • Továbbra is jól teljesít a legelsőként bevezetett termék, a Repülőtéri vonaljegy, amelyből több mint 52 ezer darabot vásároltak az utasok 47 millió forintért.

  • Fotó: MTI / Balogh Zoltán

    A pénzügyi adatok mellett az utasok visszajelzései is megerősítették, hogy a fővárosban közlekedők szívesen használják ezt az új értékesítési csatornát. Az elmúlt időszakban a BKK rengeteg hasznos visszajelzést és javaslatot kapott a felhasználóktól, amelyeket a szakemberek felhasználtak a rendszer fejlesztése során és azt a jövőben is figyelembe veszik.

    A közlekedési mobiljegyrendszerben tavaly év végéig megközelítőleg 95 ezer vásárlás történt

    – hívta fel a figyelmet korábban Dr. Varga Ivett. A BKK vezérigazgatója hozzátette azt is, hogy a társaság célja, hogy hosszútávon kényelmesebbé váljon az ügyfelek számára a vásárlás, és a mobiljegyhez hasonló értékesítési csatornák váljanak általánossá a készpénzes fizetéssel szemben.

    megelőzés mobiljegy BKK
    Kapcsolódó cikkek