BUX 38,969.42
-1.86%
BUMIX 3,738.15
-1.11%
CETOP20 1,793.99
0.00%
OTP 8,160
-4.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-9.91%
+0.29%
-0.20%
ZWACK 18,650
+0.81%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,085
-3.56%
-3.14%
-2.70%
-2.52%
-0.97%
-1.78%
-8.52%
-3.18%
0.00%
+1.09%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,900
-1.69%
-4.76%
ALTEO 2,380
-1.24%
0.00%
-1.62%
EHEP 1,035
-1.43%
0.00%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.83%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
-1.94%
-0.40%
0.00%
-1.43%
-3.02%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+2.78%
NAP 1,242
+0.16%
0.00%
-4.02%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

A közfejlesztések tanácsában kell tárgyalni a 3-as metróról

Valamekkora többletforrás biztosan kell a helyzet rendezésére, ám ehhez kormánydöntésre lenne szükség.

A Világgazdaság információi szerint a Fővárosi Önkormányzat eddig hivatalosan nem jelezte a kormánynál, hogy igényel-e többletforrást az M3-as metróvonal felújításához.

A budapesti fejlesztéseket a városvezetés és a kormányzati illetékesek a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában (FKT) tárgyalja, ennek júniusi ülése azonban Karácsony Gergely főpolgármester kérésére elmaradt. Pedig ezen Budapest jelezhette volna, hogy a metrórekonstrukció kapcsán elszámolási vita támadt a megrendelő BKV Zrt. és az alagúti munkát végző Swietelsky Vasúttechnika Kft. között.

Egyelőre arról sincs hír, hogy leghamarabb mikorra hívhatják össze az FKT-t.

Ahogy arról lapunk is beszámolt,

a Swietelsky mintegy 18 milliárd forintot követelt a BKV-tól, mert a munka során előre nem látott műszaki tartalmat kellett elvégeznie, és a megrendelőnek felróható csúszás miatt nem tudta időben átvenni a munkaterületet.

Ezt nagyjából felerészben ismeri el a tömegközlekedési vállalat. A BKV és a Swietelsky közötti szerződést meg kellett volna hosszabbítani, ám ez nem történt meg a múlt pénteki határidőig.

Ezért a felek a megállapodást részben felfüggesztették, ami a főpolgármester közlése szerint lehetőséget teremtett arra, hogy októberig tető alá hozzák az egyezséget, és egyelőre nem szünetel miatta a munkavégzés.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Egyezség nélkül azonban új közbeszerzést kell kiírni. A problémával az érintettek tavaly ősz óta tisztában voltak, márciusban pedig a vállalkozó írásban is jelezte a többletigényét.

Ennek teljesítésére nagy valószínűséggel sem pénze, sem lehetősége nincs a fővárosnak, és az összeg nagysága a BKV állítása szerint nincs megfelelően alátámasztva.

Valamekkora többletforrás azonban biztosan kell a helyzet rendezésére, ám ehhez kormánydöntésre lenne szükség. Az M3-as rekonstrukciója az 1,9 milliárd forintos tervezési díjon kívül 217,4 milliárd forintba kerül. Ebből 172,7 milliárd közvetlen uniós pénz, 44,7 milliárdot pedig a központi költségvetés finanszíroz.

A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság keddi számában

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek