Logisztika

A közfejlesztések tanácsában kell tárgyalni a 3-as metróról

Valamekkora többletforrás biztosan kell a helyzet rendezésére, ám ehhez kormánydöntésre lenne szükség.

A Világgazdaság információi szerint a Fővárosi Önkormányzat eddig hivatalosan nem jelezte a kormánynál, hogy igényel-e többletforrást az M3-as metróvonal felújításához.

A budapesti fejlesztéseket a városvezetés és a kormányzati illetékesek a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában (FKT) tárgyalja, ennek júniusi ülése azonban Karácsony Gergely főpolgármester kérésére elmaradt. Pedig ezen Budapest jelezhette volna, hogy a metrórekonstrukció kapcsán elszámolási vita támadt a megrendelő BKV Zrt. és az alagúti munkát végző Swietelsky Vasúttechnika Kft. között.

Egyelőre arról sincs hír, hogy leghamarabb mikorra hívhatják össze az FKT-t.

Ahogy arról lapunk is beszámolt,

a Swietelsky mintegy 18 milliárd forintot követelt a BKV-tól, mert a munka során előre nem látott műszaki tartalmat kellett elvégeznie, és a megrendelőnek felróható csúszás miatt nem tudta időben átvenni a munkaterületet.

Ezt nagyjából felerészben ismeri el a tömegközlekedési vállalat. A BKV és a Swietelsky közötti szerződést meg kellett volna hosszabbítani, ám ez nem történt meg a múlt pénteki határidőig.

Ezért a felek a megállapodást részben felfüggesztették, ami a főpolgármester közlése szerint lehetőséget teremtett arra, hogy októberig tető alá hozzák az egyezséget, és egyelőre nem szünetel miatta a munkavégzés.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Egyezség nélkül azonban új közbeszerzést kell kiírni. A problémával az érintettek tavaly ősz óta tisztában voltak, márciusban pedig a vállalkozó írásban is jelezte a többletigényét.

Ennek teljesítésére nagy valószínűséggel sem pénze, sem lehetősége nincs a fővárosnak, és az összeg nagysága a BKV állítása szerint nincs megfelelően alátámasztva.

Valamekkora többletforrás azonban biztosan kell a helyzet rendezésére, ám ehhez kormánydöntésre lenne szükség. Az M3-as rekonstrukciója az 1,9 milliárd forintos tervezési díjon kívül 217,4 milliárd forintba kerül. Ebből 172,7 milliárd közvetlen uniós pénz, 44,7 milliárdot pedig a központi költségvetés finanszíroz.

A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság keddi számában

3-as metró BKV felújitás Swietelsky Vasúttechnikai Kft. M3
Kapcsolódó cikkek