Logisztika

Kevesebb autót adott el a Ferrari, mégis nőtt a profitja

A költségek kordában tartása és az emelkedő eladási árak segítették az olasz luxusautó-gyártót.

A Ferrari 2313 luxusautót adott el a harmadik negyedévben, 7 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában – közölte a társaság kedden Maranellóban.

A bevétel azonban csupán 3 százalékkal esett, és elérte a 888 millió eurót, mivel az eladott autók nagyobb értéke részben kompenzálta a volumencsökkenést.

Sőt, a gépkocsik és alkatrészek értékesítéséből minimálisan több pénz folyt be, mint egy éve, a forgalom visszaesését valójában a Forma-1-es szponzorpénzek és egyéb bevételek csökkenése okozta. A maranellóiak kordában tartották a költségeket is, így a nyereség 1 százalékkal 171 millió euróra nőtt, az EBITDA pedig 6 százalékkal 330 millió euróra gyarapodott.

Fotó: Dasril Roszandi/NurPhoto/AFP

A jól sikerült negyedévet követően nőtt a menedzsment önbizalma, most már éves szinten 1,125 milliárd eurós EBITDA-t és részvényenként 2,8 euró nettó nyereséget várnak. Mindkét adat a korábbi előrejelzésben megadott sáv felső határát képezte. A sportkocsi-gyártó részvényei a hírre 4 százalékkal, 163,5 euróra raliztak.

autógyártás Ferrari luxusautó
Kapcsolódó cikkek