Komoly állami támogatással nő az elektromos autók aránya
Idén a valóban hibrid és elektromos autók aránya 11 százalékos volt a megvásárolt új autók között – derült ki a Jóautók.hu közleményéből.
Az év első tíz hónapjában hazánkban forgalomba helyezett új személygépkocsiknak csupán 22 százaléka működött gázolajjal.
Eközben a kiegészítő vagy kizárólag elektromos motorral ellátott autók aránya már elérte a 27 százalékot is.
Míg korábban a dízeltől elpártolók zöme a benzines hajtás irányába mozdult, az elmúlt két évben egyre inkább már a részben vagy teljesen elektromos hajtású járművek szívják el a keresletet mindkét belsőégésű motorfajtától.

Az év első tíz hónapjában eladott hibrid és plug-in hibrid járművek száma meghaladta a 8600-at, ami 34 százalékos növekedést jelent, az idén értékesített közel 2200 elektromos autó pedig 49 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor.

A dízelautók visszaszorulásának trendje immár hetedik éve tart.
Ez idő alatt részarányuk a forgalomba helyezett új személyautók körében 46-ról 22 százalékra csökkent. A dízelmotorral szemben tapasztalható bizalomvesztés közlemény szerint több okra vezethető vissza.
Az idei első tíz hónapban az üzemanyag szerinti személyautó-kereséseknek mindössze 18 százaléka irányult dízelautókra, miközben a benzines keresések aránya 70 százalék volt, a elektromos motorral is rendelkező járművekre pedig 12 százaléknyian kerestek rá. Tehát valójában továbbra is kimagaslóan uralják a piacot a belsőégésű motorral rendelkező személyautók, hiszen az új eladások mintegy 70 százalékát tették ki. A közlemény arra sem tért ki, hogy a hibrid és elektromos autók megugró forgalmát jelentős állami támogatások is segítették. Vagyis úgy tűnik a lakosság többsége még mindig a hagyományos meghajtás híve, de már nyitott a hibrid meghajtásra és bizonytalan az elektromos autókkal kapcsolatban.


