Majdnem ötvenezer hibrid autót hívtak vissza tűzveszélyes akkumulátorok miatt. A BMW-t és a Fordot érintő visszahívási akció hibás alkatrészei sajtóhírek szerint a Samsung SDI gödi üzeméből kerültek ki – írja a Magyar Nemzet.
A napokban 21 ezer plug-in hibrid Ford Kuga-tulajdonos kap értesítést arról, hogy
a gyártó térítésmentesen kicseréli a gépkocsik nagyfeszültségű akkumulátorát.
Emellett arra kérték az ügyfeleket, hogy ne használják elektromos meghajtással az autót, és ne is töltsék fel a telepeket.
A visszahívási kampány jelentős tekintélyvesztéssel jár a márka számára,
emellett komoly anyagi terhet is jelent: 500-600 millió dollárt kell kifizetnie a cégnek,
legalábbis ezt közölte az Automobilwoche.de német lappal John Lawler, a csoport pénzügyi igazgatója.
De nemcsak a Fordnak vannak gondjai a plug-in hibrid akkumulátorcsomagjaival, hanem a BMW-nek is. A bajor márka október közepén közölte, hogy a cellák problémája miatt világszerte 26 700 plug-in hibridet kell javítania. A két visszahívási akciót a német Handelsblatt szerint az köti össze, hogy
mindkét cégnek a Samsung SDI, vagyis a magyarországi Göd településen üzemelő gyár szállította az akkumulátort.
A Samsung SDI a világ egyik legjelentősebb akkumulátorgyártója. A vállalat 2001 óta működik Magyarországon, eleinte televíziókat, majd monitorokat, 2016 óta járművek meghajtására szolgáló akkumulátort is gyártanak.
Több mint egymilliárd eurót fektettek be Budapesthez közel épült gyárukba. A vállalatnak világszerte három üzeme van, kettő Ázsiában és egy a Pest megyei Gödön.
Érdekes, hogy a nyilvánosság előtt sem a BMW, sem a Ford nem nevezte meg a beszállítót, a sajtóban iparági forrásokra hivatkozva jelölték meg a Samsung SDI-t. Ennek valószínűleg az az oka, hogy
az autógyártók ki vannak szolgáltatva az akkumulátor-előállítóknak.
A Handelsblatt szerint a hatalmas kereslet miatt a tárológyártók nehezen tudják teljesíteni a megrendeléseiket. A Samsung SDI például megháromszorozta európai termelési kapacitását a gödi létesítményében. Ráadásul az európai gyártók csak úgy tudnak megfelelni az EU CO2-kibocsátási előírásainak, ha minél több tisztán elektromos vagy hibrid gépkocsit hoznak forgalomba. A Kuga visszahívása, illetve a típus forgalmazásának a leállítása azt eredményezi, hogy emiatt
a Ford idén valószínűleg már nem fogja tudni teljesíteni flottájának CO2-kibocsátási célkitűzéseit. Az emiatt fenyegető uniós pénzbírságok, valamint a kvótavásárlás költségeiből áll össze az az 500-600 millió dolláros többletkiadás, ami gyártót terheli.
A BMW, bár nem nevezte meg a beszállítót, részletesen leírta, hogy miért kellett az áramtárolókat kivonni a forgalomból. Eszerint az történhetett, hogy a gyártás során szennyeződések jutottak be a cellákba. Az idegen anyag töltés vagy nagy teljesítmény leadásakor az akkumulátor túlhevülését eredményezheti, végső soron tüzet okozhat.
Az akkumulátorok túlhevülése nem ismeretlen jelenség. Négy-öt éve a mobiltelefonok körében fordult elő, ráadásul éppen a Samsung csúcskategóriás okostelefonjaival esett meg többször, hogy töltés közben kigyulladtak. Mostanában a fáklyaként lobogó elektromos robogók képeivel vannak tele a videómegosztó portálok. Az újonnan kifejlesztett személyszállító repülőgépek esetében is gyakran előforduló probléma az akkuk melegedése. A fenti problémákat általában a töltést felügyelő szoftverek finomhangolásával oldották meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.