BUX 51,365.99
-0.17%
BUMIX 4,362.09
+0.87%
CETOP20 2,351.98
+0.32%
OTP 17,565
+0.37%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-2.13%
+0.27%
-0.45%
ZWACK 16,500
0.00%
0.00%
ANY 1,575
-0.32%
RABA 1,540
+1.99%
0.00%
+0.82%
-0.56%
+0.70%
+1.61%
+0.43%
0.00%
+0.45%
-1.92%
OTT1 149.2
0.00%
+1.68%
MOL 2,462
+0.08%
+1.98%
ALTEO 1,370
0.00%
0.00%
+7.30%
EHEP 1,900
-2.31%
0.00%
+0.71%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.21%
-0.71%
0.00%
0.00%
SunDell 37,200
0.00%
-1.49%
+1.37%
+2.35%
-0.68%
NUTEX 20.55
+0.74%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Hatalmas a torlódás Amerika legforgalmasabb kikötőjében

Jelenleg 4-5 napos kirakodási idővel számolnak Los Angelesben.

Az Origo cikke szerint Los Angeles-i kikötő vezetője közleményben sürgette a vállalatokat, hogy gyorsabban vegyék át szállítmányaikat, megelőzve a további torlódást. A kikötőben ugyanis hosszabb ideig tartózkodnak a konténerek, mint a pandémia előtt.

Arra kérték az importőröket, hogy a lehető legrövidebb időn belül vegyék át rakományaikat, ezzel lehetőséget biztosítva a konténerek további hasznosítására.

Jelenleg 4-5 napos kirakodási idővel számolnak, ami jóval több, mint egy évvel ezelőtt.

Fotó: Getty Images

A kikötő vezetője szerint fontos lenne a jelenlegi nyugodt időszakban javítani a rakodási időn,

mivel az áruk mennyisége egyre csak nőni fog az iskolaév kezdetének közeledtével vagy a novemberi-decemberi ajándékozási szezonnal.

A hatalmas teherkonténerek hajóztatása az egyik legfontosabb motorja a világgazdaságnak, melyet a járvány egészen sajátos próbatételek elé állított. A nagyvilág vizein egyszerre nagyjából 55.000 hajó van jelen, ami azt jelenti, hogy körülbelül 20 millió konténer van folyamatosan úton. A teherhajózás iparágában, különösen a konténerek felhasználásában, nagyon fontos a körkörösség elve, a Covid-19 viszont hatalmas zavarokat okozott a globális ellátási láncban – ideértve a teherkonténerek rendelkezésre állását is.

A járványnak köszönhető munkaerőhiány, a vírusveszély miatt megnehezülő műszakváltások miatt a kikötőkben a ki- és berakodás nagyon lelassult, így a konténerek nincsenek folyton mozgásban.

A tavalyi évben az üres konténerek átlagosan 45 napot töltöttek a raktárakban, kikötőkben, de van, ahol ez elérte a 60 napot is.

Oroszországnak kedvezhet a szuezi dugó

Bár az Ever Given kiszabadult a Szuezi-csatornából, a napokig tartó veszteglésnek még hónapokig érezhető hatása lesz a gazdaságra.

 

Kapcsolódó cikkek