Rendben lezajlott a próbaterhelés az M4-es gyorsforgalmi út új Tisza-hídjánál, a Szapáry Gyula hídon 

– közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Statikus és dinamikus terhelést végeztek, a hídszerkezet különböző részein, elemein mérték az ezek hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket, például a főtartó lehajlását, a támaszok süllyedését. A hídon a statikus próbaterhelésben a pálya jobb és bal oldalán 16-16, egyenként 48 tonna súlyú tehergépkocsi vett részt. 

Fotó: GYUKICS PÉTER

A dinamikus terhelésnél pedig két tehergépkocsi haladt át a hídon óránként 5, 20, 40, és 60 kilométeres sebességgel. Megkezdődött az M4-es Abony–Törökszentmiklós közötti, 27,1 kilométeres szakaszának műszaki átadás-átvétele, a szakaszt várhatóan 2022 februárjában helyezik forgalomba.