BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszavonul a vasutasok nagy generációjának alakja

Visszavonul az aktív szolgálattól a társaság pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese, Virág István, utódjáról később döntenek. Dányi Gábor, a MÁV Szolgáltató Központ igazgatóságának eddigi elnöke gazdasági vezérigazgató-helyettesként folytatja munkáját.

Az új esztendő első napjával a vasúttársaságnál töltött több mint négy és félévtizedes szolgálata után leköszön vezetői tisztségéből és visszavonul az aktív szolgálattól Virág István, a MÁV Zrt. pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese – tette közzé a MÁV.

Budapest, 2023. április 1.A MÁV M44 sorozat a MÁV legnagyobb darabszámú, Bo’Bo’ tengelyelrendezésű tolatómozdonyai (beceneve „Bobó”) és tehervagonok a MÁV-START Zrt. Járműbiztosítási Igazgatóság Budapest Ferencváros Telephely területén, a Ferencváros vasútállomásnál, a régi dízel-színnél.MTVA/Bizományosi: Róka László ***************************Kedves Felhasználó!Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.Budapest, 2023. április 1.
A MÁV M44 sorozat a MÁV legnagyobb darabszámú, Bo’Bo’ tengelyelrendezésű tolatómozdonyai (beceneve „Bobó”) és tehervagonok a MÁV-START Zrt. Járműbiztosítási Igazgatóság Budapest Ferencváros Telephely területén, a Ferencváros vasútállomásnál, a régi dízel-színnél.
MTVA/Bizományosi: Róka László 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Visszavonul az aktív szolgálattól Virág István, a MÁV Zrt. pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese
Fotó: Róka László

A vasút-, majd hídépítési, illetve fenntartási szakképzettséget is szerző szakembert 1955-ben született, és a győri főiskola elvégzése óta folyamatosan a vasúttársaságnál vagy annak valamely leányvállalatánál szolgálta a magyar kötöttpályás közlekedés ügyét. Pályafutása során elévülhetetlen érdemeket szerzett 

  • a MÁV pályavasúti szolgáltatásainak zavarmentes és biztonságos működtetése, 
  • a technológiák és szerkezeti elemek korszerűsítése, illetve 
  • az új létesítmények megvalósítása terén.

Kiemelkedő teljesítményével, tudásával és tapasztalatával, valamint megkérdőjelezhetetlen elhivatottságával nem csupán a vasutas közösség tiszteletét vívta ki magának, de 

olyan fontos és tekintélyes szakmai, illetve állami elismerésekben is részesült, mint a Baross Gábor-díj, a Mikó Imre-díj, az elnök-vezérigazgatói dicséret vagy a Magyar Érdemrend lovagkeresztjének polgári fokozata.

A legutóbbi időszakban az ő nevéhez fűződött egyebek mellett az 1-es számú vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán zajló felújítási munkálatok irányítása, amely a rendelkezésre álló, szokatlanul rövid idő ellenére megalkuvások nélkül és eredményesen fejeződött be, lehetővé téve, hogy a nyugdíjkorhatárt már korábban elérő szakember az év végével visszavonulhasson az aktív vasúti szolgálattól.

„Virág István személyében a vasutasok nagy generációjának nagy alakja: egy ismert és elismert kolléga távozik a társaság vezetéséből, de reméljük, hogy baráti támogatására és tanácsaira a jövőben is számíthatunk” – fogalmazott méltatásában Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

A pályavasúti vezető utódjáról később születik döntés.

Új pozícióba kerül Dányi Gábor

Ugyancsak a vasúttársaság menedzsmentjét érintő változás, hogy 2024. január elsejétől Dányi Gábor lesz a MÁV Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese. A közgazdász végzettségű szakember a magyar államigazgatás fontos posztjain – egyebek mellett a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökhelyetteseként, a szaktárca és a Miniszterelnökség helyettes államtitkáraként – vett részt a hazai fejlesztéspolitika alakításában. Január elsejétől érvényes megbízatásáig az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszteri biztosaként, illetve a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. igazgatóságának elnökeként tevékenykedett.

Fotókon a nagymarosi vonatbaleset

Egy Nagymaros állomásra bejáró tehervonat kilenc kocsija kisiklott, ebből négy pedig felborult, illetve keresztbe fordult a vágányokon szombaton. Noha a kisiklott tartálykocsik üresek, de nincsenek kitisztítva, ezért a MÁV vegyi elhárító csapata és a Katasztrófavédelem szakemberei megvizsgálták azokat. Szivárgást nem észleltek. A baleset következtében jelentősen rongálódott a vasúti pálya, köztük a jelzőberendezések, váltók is. A műszaki mentés és a helyreállítás előreláthatóan több napig tarthat.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.