Az új esztendő első napjával a vasúttársaságnál töltött több mint négy és félévtizedes szolgálata után leköszön vezetői tisztségéből és visszavonul az aktív szolgálattól Virág István, a MÁV Zrt. pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese – tette közzé a MÁV.

Budapest, 2023. április 1.A MÁV M44 sorozat a MÁV legnagyobb darabszámú, Bo’Bo’ tengelyelrendezésű tolatómozdonyai (beceneve „Bobó”) és tehervagonok a MÁV-START Zrt. Járműbiztosítási Igazgatóság Budapest Ferencváros Telephely területén, a Ferencváros vasútállomásnál, a régi dízel-színnél.MTVA/Bizományosi: Róka László ***************************Kedves Felhasználó!Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.Budapest, 2023. április 1.
A MÁV M44 sorozat a MÁV legnagyobb darabszámú, Bo’Bo’ tengelyelrendezésű tolatómozdonyai (beceneve „Bobó”) és tehervagonok a MÁV-START Zrt. Járműbiztosítási Igazgatóság Budapest Ferencváros Telephely területén, a Ferencváros vasútállomásnál, a régi dízel-színnél.
MTVA/Bizományosi: Róka László 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Visszavonul az aktív szolgálattól Virág István, a MÁV Zrt. pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese
Fotó: Róka László

A vasút-, majd hídépítési, illetve fenntartási szakképzettséget is szerző szakembert 1955-ben született, és a győri főiskola elvégzése óta folyamatosan a vasúttársaságnál vagy annak valamely leányvállalatánál szolgálta a magyar kötöttpályás közlekedés ügyét. Pályafutása során elévülhetetlen érdemeket szerzett 

  • a MÁV pályavasúti szolgáltatásainak zavarmentes és biztonságos működtetése, 
  • a technológiák és szerkezeti elemek korszerűsítése, illetve 
  • az új létesítmények megvalósítása terén.

Kiemelkedő teljesítményével, tudásával és tapasztalatával, valamint megkérdőjelezhetetlen elhivatottságával nem csupán a vasutas közösség tiszteletét vívta ki magának, de 

olyan fontos és tekintélyes szakmai, illetve állami elismerésekben is részesült, mint a Baross Gábor-díj, a Mikó Imre-díj, az elnök-vezérigazgatói dicséret vagy a Magyar Érdemrend lovagkeresztjének polgári fokozata.

A legutóbbi időszakban az ő nevéhez fűződött egyebek mellett az 1-es számú vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán zajló felújítási munkálatok irányítása, amely a rendelkezésre álló, szokatlanul rövid idő ellenére megalkuvások nélkül és eredményesen fejeződött be, lehetővé téve, hogy a nyugdíjkorhatárt már korábban elérő szakember az év végével visszavonulhasson az aktív vasúti szolgálattól.

„Virág István személyében a vasutasok nagy generációjának nagy alakja: egy ismert és elismert kolléga távozik a társaság vezetéséből, de reméljük, hogy baráti támogatására és tanácsaira a jövőben is számíthatunk” – fogalmazott méltatásában Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

A pályavasúti vezető utódjáról később születik döntés.

Új pozícióba kerül Dányi Gábor

Ugyancsak a vasúttársaság menedzsmentjét érintő változás, hogy 2024. január elsejétől Dányi Gábor lesz a MÁV Zrt. gazdasági vezérigazgató-helyettese. A közgazdász végzettségű szakember a magyar államigazgatás fontos posztjain – egyebek mellett a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökhelyetteseként, a szaktárca és a Miniszterelnökség helyettes államtitkáraként – vett részt a hazai fejlesztéspolitika alakításában. Január elsejétől érvényes megbízatásáig az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszteri biztosaként, illetve a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. igazgatóságának elnökeként tevékenykedett.

Fotókon a nagymarosi vonatbaleset

Egy Nagymaros állomásra bejáró tehervonat kilenc kocsija kisiklott, ebből négy pedig felborult, illetve keresztbe fordult a vágányokon szombaton. Noha a kisiklott tartálykocsik üresek, de nincsenek kitisztítva, ezért a MÁV vegyi elhárító csapata és a Katasztrófavédelem szakemberei megvizsgálták azokat. Szivárgást nem észleltek. A baleset következtében jelentősen rongálódott a vasúti pálya, köztük a jelzőberendezések, váltók is. A műszaki mentés és a helyreállítás előreláthatóan több napig tarthat.