A kilenc napig tartó időszakban, ahogy a szervezők az Artnetet tájékoztatták, a részt vevő 26 galéria közül 22 és a hat aukciósház közül öt összesen 131,7 millió dolláros árbevételről számolt be. Az öt aukciósház – a Christie’s, a Sotheby’s, a Bonhams, a Doyle és a Heritage – élő és online formában is értékesített.

Hokusai: Nagy Hullám  2,8 millió dollárt ért, kép a Christie’s jóvoltából
 

A galériák és az aukciók vártnál nagyobb forgalma jóval meghaladta a 2022-es értéket, ami 98,6 millió dollár volt. Az eladási adatok azt sugallják, hogy visszatér a járvány előtti évek erőteljes vásárlása, ami a szakértők szerint a Kínából érkező megnövekedett utazásoknak köszönhető.

Az idei év végösszeg örvendetes ugyan, még mindig nem érte el teljesen a pandémia előtti számokat:

2019-ben 150,5 millió dolláros összérték született, míg 2017-ben 423,7 milliót hozott össze az 50 résztvevő galéria és öt aukciósház.

Az Asia Week szervezői a 2023-as év sikerét a megnövekedett globális utazásnak tulajdonították. Ez volt az első jelentős esemény azóta, hogy Kína újranyitotta a határait, lehetővé téve az állampolgárai számára, hogy karantén nélkül utazzanak külföldre. Az Egyesült Államok pedig a közelmúltban feloldotta a Kínából az országba belépő utazók vizsgálati követelményeit.

Rockefeller center az aukció helyszíne
 

Egy ritka Kacusika Hokuszai-fametszet új rekordot döntött Japán egyik leghíresebb történelmi alkotója számára, amikor március 23-án 2,8 millió dollárért kelt el. Az előzetes becslések alapján csak 500-700 ezer dolláros leütési árat vártak a nyomatért, amelynek a teljes címe A nagy hullám Kanagavánál hat licitálót vonzott, akik egy 13 perces csatában megemelték az árat. Az aukcióshét, jutalékokkal együtt közel 67 millió dolláros bevételt generált a Christie’snek, a japán és koreai műveket kínáló nagyaukció, amelyen ez a munka is gazdára talált, 11,4 millió dolláros forgalmat jelentett ebből.

Hokuszai Hullám-sorozata, amelyet az 1800-as évek elején kezdett készíteni, a művész legismertebb munkája.

Ezek a nyomatok a 19. század közepén kerültek be az európai piacra, és a Tokió melletti vizeken viharos körülmények között küzdő hajósokat ábrázolnak, a háttérben a Fudzsi-hegy látható. A Nagy hullámként ismert nyomat Hokuszai jellegzetes darabja, és Japán művészeti örökségének szimbóluma. Pontosan nem tudjuk, mennyit gyártottak belőle és azt sem, hogy jelenleg mennyi van forgalomban, de sokszor reprodukált, a világ minden pontján ismert, ikonikus műalkotás, jelenleg 2,8 milliós dolláros rekordárral.

Egyre több magyar cég gyűjt műtárgyakat, amelyek többet elárulhatnak róla, mint a kiadványai

Magyarországon a külföldi multik hazai leányvállalatai és nagyra nőtt családi vállalkozások egyaránt belevágnak, illetve egyre nagyobb összegeket fordítanak arra, hogy jelentős képzőművészeti gyűjteményeket hozzanak létre . Mi a motivációjuk: izgalomkeresés, érzelmi kötődés, márkastratégia? Erről kérdeztük Tűzkő Péter igazságügyi szakértőt.