Lóerőhajhászás helyett a finom optikai összképre és a futómű nemesítésére koncentráltak az Opel mérnökei, amikor az Insignia „fűszerezésére” kaptak feladatot. A jól csengő GSi utónév az évtizedekkel korábbi nosztalgikus világba kalauzol, amikor e betűszó mindenkinek egyértelművé tette, itt bizony gyári tuningról van szó. Vérmes reményei azonban még a felesküdött opeleseknek se legyenek, az új csúcs-Insignia ugyanis megmaradt a józanság talaján.
Adott a limuzinos sziluettű, de ötajtós Grand Sport és a Sports Tourer kombi karosszéria, a hajtásláncban kizárólag összkerékhajtás és nyolcfokozatú automatikus sebességváltó dolgozik, az erőforrás azonban benzines és gázolajos is lehet. Az előbbi 260, az utóbbi 210 lóerőt állít csatasorba, de a dupla turbós dízel nyomatéka 80 newtonméterrel kövérebb. Az egészben az a szép, hogy ez a lajstrom egy sima Insigniához is elérhető, a Dynamic felszereltségtől kezdődően. A különlegességet itt a GSi-identitás szolgáltatja. A sportosabb elvárások szerint átdolgozott FlexRide felfüggesztés 10 milliméterrel közelebb engedi az autó hasát a talajhoz, a 20 colos felniken 245/35-ös Michelin Pilot Sport 4S köpenyek feszülnek, a négydugattyús Brembo féknyergek pedig 345 milliméteres tárcsákra harapnak. A Twinster összkerékhajtás úgy továbbítja a hajtáserőt a kerekekhez, hogy a gyorsan alkalmazkodó Torque Vectoring hátul oldalanként képes az adott helyzetnek megfelelően szabályozni a nyomatékot. Ezzel pazar útfekvést és optimális tapadást garantál az Insigniának.
Belül az ízléses mennyiségben elhelyezett GSi-logókon kívül a masszázsprogramos kagylóülések jelentik a különbséget. Sport módban pedig morcosabban szól az autó, és „hegyesebb” hangolásra tér át a vezérlés. Közúton a dízelt, míg a Michelin fontagnei tesztbázisán a benzines GSi-t próbálhattuk ki. A döntött kanyarokkal, bójás szlalomszakaszokkal és fellocsolt körpályával csábító bázison az útfogást, a fékhatást, a kormányzási pontosságot is ki lehetett próbálni. A fókusz mindvégig a tapadáson volt, talán nem is véletlenül, hiszen az Insignia GSi tényleg ragad az úthoz. Ehhez a profi gumikon kívül jó minőségű aszfalt is szükségeltetik. A benzines 260 lóereje és 400 newtonméteres forgatónyomatéka karakteres húzóerőt biztosít. Bár elszédülni nem fogunk a dinamikától, a józan ész határain belül ez egy valóban sportos autó. A gázolajos főként nyomatékosságával és halk járásával domborított, a provence-i falvak, kisvárosok között haladva pedig a 2,0 literes blokk szerény étvágya is megmutatkozott.
Avatott kéz
Az Insignia GSi dinamikai fejlesztésének kulcsfigurája Volker Strycek, az Opel Performance Cars & Motorsport divíziójának igazgatója volt. A többi közt a legendás Nürburgring-Nordschleifén futott megannyi tesztkilométerből a 60 esztendős egykori versenyző is aktívan kivette a részét. A DTM első, 1984-es bajnokának és a Zöld Pokolban 97 futamgyőzelmet szerző versenyzőnek sokan adnak a szavára. VG
Tudta?
Az Insignia IntelliLux Matrix LED-fényszórójában 32 darab dióda teríti a fénykévét, a szóráshossz pedig akár 400 méter is lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.