BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A józanság talaján marad a pazar útfekvésű csúcsváltozat

Hátul oldalanként képes az adott helyzetnek megfelelően szabályozni a nyomatékot az autó.

Lóerőhajhászás helyett a finom optikai összképre és a futómű nemesítésére koncentráltak az Opel mérnökei, amikor az Insignia „fűszerezésére” kaptak feladatot. A jól csengő GSi utónév az évtizedekkel korábbi nosztalgikus világba kalauzol, amikor e betűszó mindenkinek egyértelművé tette, itt bizony gyári tuningról van szó. Vérmes reményei azonban még a felesküdött opeleseknek se legyenek, az új csúcs-Insignia ugyanis megmaradt a józanság talaján.

Adott a limuzinos sziluettű, de ötajtós Grand Sport és a Sports Tourer kombi karosszéria, a hajtásláncban kizárólag összkerékhajtás és nyolcfokozatú automatikus sebességváltó dolgozik, az erőforrás azonban benzines és gázolajos is lehet. Az előbbi 260, az utóbbi 210 lóerőt állít csatasorba, de a dupla turbós dízel nyomatéka 80 newtonméterrel kövérebb. Az egészben az a szép, hogy ez a lajstrom egy sima Insigniához is elérhető, a Dynamic felszereltségtől kezdődően. A különlegességet itt a GSi-identitás szolgáltatja. A sportosabb elvárások szerint átdolgozott FlexRide felfüggesztés 10 milliméterrel közelebb engedi az autó hasát a talajhoz, a 20 colos felniken 245/35-ös Michelin Pilot Sport 4S köpenyek feszülnek, a négydugattyús Brembo féknyergek pedig 345 milliméteres tárcsákra harapnak. A Twinster összkerékhajtás úgy továbbítja a hajtáserőt a kerekekhez, hogy a gyorsan alkalmazkodó Torque Vectoring hátul oldalanként képes az adott helyzetnek megfelelően szabályozni a nyomatékot. Ezzel pazar útfekvést és optimális tapadást garantál az Insigniának.

Belül az ízléses mennyiségben elhelyezett GSi-logókon kívül a masszázsprogramos kagylóülések jelentik a különbséget. Sport módban pedig morcosabban szól az autó, és „hegyesebb” hangolásra tér át a vezérlés. Közúton a dízelt, míg a Michelin fontagnei tesztbázisán a benzines GSi-t próbálhattuk ki. A döntött kanyarokkal, bójás szlalomszakaszokkal és fellocsolt körpályával csábító bázison az útfogást, a fékhatást, a kormányzási pontosságot is ki lehetett próbálni. A fókusz mindvégig a tapadáson volt, talán nem is véletlenül, hiszen az Insignia GSi tényleg ragad az úthoz. Ehhez a profi gumikon kívül jó minőségű aszfalt is szükségeltetik. A benzines 260 lóereje és 400 newtonméteres forgatónyomatéka karakteres húzóerőt biztosít. Bár elszédülni nem fogunk a dinamikától, a józan ész határain belül ez egy valóban sportos autó. A gázolajos főként nyomatékosságával és halk járásával domborított, a provence-i falvak, kisvárosok között haladva pedig a 2,0 literes blokk szerény étvágya is megmutatkozott.

Avatott kéz

Az Insignia GSi dinamikai fejlesztésének kulcsfigurája Volker Strycek, az Opel Performance Cars & Motorsport divíziójának igazgatója volt. A többi közt a legendás Nürburgring-Nordschleifén futott megannyi tesztkilométerből a 60 esztendős egykori versenyző is aktívan kivette a részét. A DTM első, 1984-es bajnokának és a Zöld Pokolban 97 futamgyőzelmet szerző versenyzőnek sokan adnak a szavára. VG

 

Tudta?

Az Insignia IntelliLux Matrix LED-fényszórójában 32 darab dióda teríti a fénykévét, a szóráshossz pedig akár 400 méter is lehet.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.