Nem csak a hibrid üzemű autók tulajdonosait foglalkoztatja a kérdés, hogy mi lesz a kiszolgált akkumulátorok sorsa. A hibridműfaj úttörőjének számító Toyota nyolc év garanciát vállalt a második generációs Prius akkucsomagjára, ám mostanra kiderült: ezzel alábecsülte az energiatároló egységek tartósságát. Egy, az észak-amerikai piacot elemező kutatás során kiderült, hogy az első Prius-vásárlók 15 százaléka több mint 15 éven át használta az autóját, majd ezt követően eladta – tehát még másfél évtized után is működőképesnek bizonyult az elektromos rendszer. Ám az autók jelentős része nem ér meg ilyen szép kort: balesetet szenvednek, kinövi őket a tulajdonosuk, esetleg kimennek a divatból.
Az akkumulátorral kapcsolatban ilyenkor felmerülő kérdésre keresett megoldást a Toyota, amikor együttműködésbe kezdett a Nagojában lévő Chubu Electric Power elektromosenergia-szolgáltatóval. A két vállalat részben vagy teljesen elektromos járművek nagyfeszültségű hajtóakkumulátoraiból épít energiatároló rendszereket. Az ipari felhasználásra szánt berendezések kiválóan alkalmasak a megújuló, például szél- vagy naperőművekből származó elektromos energia rövid távú tárolására, az energiagazdálkodás optimalizálására, a fogyasztási csúcsok kiegyenlítésére.
A cégek már idén megkezdik az energiatároló rendszerek tesztjeit, majd ezek sikeres lezárása után, 2020-ban hozzáfognak egy 10 ezer kilowattórás központ építéséhez. A rendszer első körben azokra a nikkel-metál hidrid akkumulátorokra épül, amelyeket a Toyota nem hálózatról tölthető hibridjei a mai napig használnak, s amelyekből ilyen módon több mint tízmillió példány fut a világ útjain. Az együttműködés természetesen nem merül ki a felhasználásban: mivel az akkumulátorok élettartama hosszú, de nem végtelen, a Toyota és a Chubu Electric Power hulladékhasznosításukra, például a gyártásuknál felhasznált nemesfémek visszanyerésére is felkészült. A nagyszabású együttműködés nem előzmények nélküli, hiszen az észak-amerikai Yellowstone Nemzeti Parkban évek óta működik egy olyan kisebb léptékű tároló rendszer, amely a helyben termelt napenergiát Toyota Camry hibridekből kiszerelt akkucsomagokban tárolja. A rendszer biztosítja a park teljes áramellátását, így leszerelhették azokat a tartalék generátorokat, amelyek működésük, illetve az üzemanyag-szállítás során duplán szennyezték a környezetet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.