Mintegy három évvel az építkezés megkezdését követően átadták a Volvo Cars első észak-amerikai
autógyárát a Dél-Karolina államban található Charleston városában. A 647 hektáros területen most 213 677 négyzetméteren folyik a termelés, és ebben már benne van egy 300 főnek helyet adó irodaház is. Itt a beszerzés, az értékesítés, a fejlesztés és a minőség-ellenőrzés kapott helyet. Az év végére mintegy 1500-an dolgoznak majd az üzemben. A most évi 150 ezres kapacitású gyárat folyamatosan fejlesztik, a teljes, mintegy 1,1 milliárd dolláros építkezés befejezésekor már négyezer embernek ad munkát a gyár. Itt a második generációs S60-as limuzint építik majd a világpiac számára idén ősztől. Úgy számol a Volvo, hogy a termelés felét exportálják, a maradékot pedig helyben, azaz Észak-Amerikában értékesítik majd.
A testvérmodell V60-as kombitól eltérően az S60-ashoz nem kínálnak dízelmotort, benzines és hálózatról tölthető hibrid típusok közül lehet majd választani. Első körben négytagú lesz a paletta, a T5-ös 250 lóerővel az alap, majd a 310 lóerős T6-os következik, utána a T6 Twin Engine AWD hibrid 340 lóerővel, és a T8 Twin Engine AWD hibrid 400 lóerővel zárja a sort.
Utóbbi kettő a zöld rendszám használatára is jogosult. Pár héttel a piaci rajtot követően lesz elérhető a Polestar-kivitel, amelyben a T8 Twin Engine AWD-hajtás rendszerteljesítményét 415 lóerőre növelik, ezenkívül sportfutóművet, nagyobb teljesítményű fékrendszert és sárga biztonsági öveket is kap ez a változat. Ezt nem lehet majd megvásárolni, csak a Care by Volvo havidíjas előfizetésben lehet hozzá-
jutni. Az egyszerűbb model-
leknél megmarad az azonnali tulajdonszerzés lehetősége.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.