BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az elektromos kocsikkal is baj van a VW-nál

A Volkswagen 2013 és 2018 júliusa között használt egyik fedélzeti töltőberendezésénél, amelyet a plug-in hibrid- és akkumulátoros-elektromos autókban használnak, kadmiumot találtak az egyik relében. Mindössze 0,008 grammról van szó, de ezek az autók nem felelnek meg az újrahasznosításról szóló jogszabálynak. Amíg használatban vannak az autók, nem okoz gondot az egyébként mérgező anyag, hiszen maga a relé egy zárt házban van, amely szintén a zárt házban található töltőben helyezkedik el, de újrahasznosításkor már kikerülhet a környezetbe.

A problémás fedélzeti töltővel szerelt, de az ügyfeleknek még át nem adott autók kiszállítását leállították. Egyelőre nem tudni, mely autók érintettek, a Volkswagen E-Up, E-Golf, Golf GTE és Passat GTE, az Audi A3 e-tron és Q7 e-tron, valamint a Porsche Panamera és a Cayenne plug-in hibrid jöhet szóba. Arról sincs információ, hogy lesz-e visszahívás emiatt, netán időszakos szerviz alkalmával orvosolják a problémát, azaz cserélik ki az érintett relét az autókban. Az adott részegységet gyártó beszállító a dokumentációban nem jelezte a kadmium jelenlétét, arra egy, a Volkswagen belső laboratóriumában elvégzett anyagvizsgálat során bukkantak rá a gyár szakemberei, és ők értesítették az illetékes Kraftfahrt Bundesamt hatóságot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.