A Thor vinné a Hymert
Az amerikai Thor Industries lakóautó- és lakókocsigyártó óriás európai riválisa, a német Erwin Hymer Group megszerzéséért folytatott licitet. A tőzsdéről 2013-ben kivonult, s újra a névadó család birtokába került vállalkozásra a brit Centerbridge befektetési társaság is pályázik. A Reuters szerint a Hymer piaci értékét több mint kétmilliárd euróra tevő Thor-féle ajánlat látszik befutónak, de a család egyelőre még vár, mielőtt kizárólagos tárgyalásokat kezdene az amerikaiakkal. A Hymer família még arról sem mondott le, hogy részvényeit visszavezesse a frankfurti tőzsdére, ebben szeretné megakadályozni a Thor, amelynek a piacszerzés és a szinergiák érvényesülése révén kifejezetten előnyös lenne az üzlet. A Hymer értékét 2,5-3 milliárd euróra tornászhatja fel egy sikeres IPO, s a család beérné egy kisebbségi pakettel is. A döntést októberre ígéri a Hymer család.
A cég az augusztussal lezárt üzleti évében 62 ezer lakókocsit adott el, bevétele az egy évvel korábbi 2,1-ről 2,5 milliárd euróra nőtt. Vonzerejét növeli, hogy a múlt hónapban a világ legdinamikusabban növekedő piacán, Kínában is „leparkolt”: közös vállalatot alapított a Lingyu csoporttal lakókocsik gyártására. A Honan tartományhoz tartozó hétmilliós Lojang városában működő, ezer főt foglalkoztató Lingyu járműfelépítményeket gyárt Loncen márkanév alatt, s profilját a német csúcstechnológia felhasználásával szeretné bővíteni. Új, évi tízezer egység gyártására alkalmas, közös összeszerelő üzemükben 2019-től indulhat majd a termelés. A lakókocsikat helyben fogják értékesíteni. Igény biztos lesz rájuk, mivel a kínaiak most kezdenek ráérezni a kempingezés örömére, az iparág forgalmát 2020-ra már 22 milliárd dollárosra becsülik. A belföldi turizmus fejlesztését a kormány is kiemelten támogatja.
A német lakókocsigyártóért
2
milliárd eurót kínálnak
az amerikaiak


