Gőzerővel dolgozik a szlovák közlekedési minisztérium a pozsonyi Milan Rastislav Stefánik Repülőtér hosszú távú stratégiájának kidolgozásán. Érsek Árpád közlekedési miniszter korábban közölte, az volna a megfelelő megoldás, ha a fővárosi légikikötőt legalább harminc évre bérbe adnák. „A stratégia kidolgozásának határideje 2018 vége” – tette hozzá Karolina Ducká, a szaktárca szóvivője, a végső döntést a Pellegrini-kormány hozza meg. Az új terminállal rendelkező, de közép-európai léptékkel mérve is kis forgalmú légikikötő privatizálását még a 2008-as válság előtt kidolgozta az akkori Dzurinda-kabinet. Ám az örökébe lépő Fico-kormány – a repteret családi ezüstnek minősítve – leállította a magánosítás folyamatát. Hosszú ideig az volt az elképzelés, hogy önerőből fejlesztik, kiderült azonban, hogy a pozsonyi repülőtér állami gyámkodással nem képes lendületes fejlődésre.
Idén júliusban a reptér 350 ezer utast fogadott, ez rekord az 1951-es megnyitása óta. Az év első hét hónapjában 1,25 milliós forgalmat bonyolított le, ami 2017 hasonló időszakához viszonyítva 20 százalékos növekedésnek számít. Jozef Pojedinec, a repülőtér igazgatótanácsának elnöke szerint idén, ha minden jól megy, az utasforgalom terén abszolút rekordot dönthetnek, elérve a 2,24 millió főt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.