BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A csúcsra járatott középmotoros sportkocsi rendkívül nyomatékos

Négy hengerből egyetlen más gyártó sem présel ki annyi élményt, mint a Porsche.

Vannak a 718 Cayman GTS-nél jóval izmosabb Porschék is, de ha valakinek a színtiszta vezetési élmény számít, akkor aligha lehet ezzel a modellel melléfogni. A középmotoros sportkocsi új topváltozata a valaha készült legerősebb négyhengeres, utcai Porsche. A 2,5 literes, turbós bokszermotor 365 lóerőt teljesít, vagyis 15 lóerővel múlja felül az eddigi csúcs S verziót. Ennél több lóerőt, 381-et csak a Mercedes-AMG hoz ki négyhengeres motorból, de szó sincs arról, hogy egy ideges, „túlhúzott” blokk lenne a Porsche erőforrása. Finoman jár, és úgy veszi a gázt, mint a legjobb szívómotorok, csakhogy itt igazi nyomatéktenger is van. Mintha katapultülésben lenne a vezető, úgy iramodik neki az 1450 kilogrammos, hátsókerék-hajtású gép. Ráadásul turbómotor létére 7500-ig elforog, mire észbe kap az ember, már ott cövekel a fordulatszámmérő a leszabályzáson. Ami pedig a hangot illeti, nem lesz tőle libabőrös az ember, ebben a korábbi hathengereseket aligha tudja felülmúlni a turbós négyhengeres.

A 4,6 másodperces sprintidő természetesen meggyőző, de amiért a 718 Cayman GTS brutális, az a tapadás és a hihetetlen kanyarsebesség. A GTS modelleknél alapfelszerelés a Porsche Torque Vectoring – amely mechanikus differenciálzárat is jelent –, a Sport Chrono csomag és a Porsche Active Suspension Management, amely 10 milliméteres hasmagasság-csökkentést is ad az elektronikus lengéscsillapító-vezérlés mellett. A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a többi Caymannál még egy fokkal élesebb az egész: a középmotoros felépítés miatt elindulásnál sincsenek tapadási problémái, és döbbenetes tempóval eshetünk be a kanyarokba. A vezetéstechnikai pályán lehet igazából rájönni, hogy ennek az autónak a képességeit is már csak lezárt helyen lehet megtapasztalni, a határai megismeréséhez már nemcsak gyakorlat, hanem némi bátorság is kell. A középmotoros felépítés persze azzal is jár, hogy ugyan az autó a végletekig stabil, de ha besokalltunk, akkor minden gyorsabban történik, és nehezebb korrigálni.

A Porsche nem csak a vezethetőségre lehet büszke: az egyedi lökhárítók, a fekete háttérű lámpák, az ugyancsak fekete típusjelzés és a szintén sötét színre fújt felnik révén kellően különbözik a GTS a hétköznapibb kivitelektől. A belső tér pedig túlzás nélkül egy kisebb adrenalinfröccsel ér fel, a sportülések, az Alcantara kárpitozású kormány és a középen trónoló fordulatszámmérő kiváló hangulatfokozó elem. A 718 Cayman GTS 26 millió forint feletti indulóára csaknem ötmillió forinttal több, mint az S-é. Hogy ér-e ennyit a plusz 15 lóerő, a sportosabb hangulat és a még élesebb irányíthatóság? Az átlagember fejével gondolkodva nyilván nem, de ez az autó nem a racionalitásról szól. Szóval nem vitás, hogy aki műértő, és a pénztárcája is vastag, azt nem ijeszti el a jelentős árkülönbség.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.