Négy város maradt talpon az Amazon második amerikai székhelyének (HQ2) megszerzéséért vívott versenyben. A The Wall Street Journal értesülései szerint közülük kettő reménykedhet, ugyanis a világ legnagyobb e-kereskedelmi vállalata várhatóan úgy dönt, hogy seattle-i főhadiszállása mellé mégsem egy, hanem két másik komplexumot épít fel. Arról nincs hír, hogy miként osztaná meg a két új helyszín között az eredetileg 5 milliárd dolláros beruházást, és a tervezett 50 ezer fős létszámbővítés miként oszlana meg. A texasi Dallas, a virginiai Crystal City, New York Long Island City nevű városnegyede és a Washington melletti Arlington a legesélyesebb az Amazon befogadására, de nincs kizárva, hogy más, meglepetéshelyszínre esik majd Jeff Bezos vezérigazgató választása.
A 2017 éve zajló kiválasztási folyamatban a fejlett infrastruktúra és a képzett munkaerő megléte a legfontosabb tényező, valamint az, hogy az adott helyhatóság milyen támogatási csomaggal járul hozzá a megaprojekthez. Kaliforniát messze elkerüli a cég, mert olyan helyet keres, ahonnan a rendelkezésre álló szürkeállományt még nem szívták el az olyan versenytársak, mint a Facebook vagy a Google. A tét nagyságát jelzi, hogy az elsők között jelentkező New Jersey állam 7 milliárd dollár értékű hitelt és adókedvezményt ajánlott fel, ha Newarkot választják. Andrew Cuomo, New York állam kormányzója pedig a minap számolt be róla, hogy vonzó csomagot állítottak össze a cég számára, de számokat nem említett, csak annyit, hogy ha megnyerik az üzletet, Amazon Cuomóra változtatja a nevét.
Az Amazon eközben gőzerővel készül az ünnepi szezonra. A cég az év végéig értékhatártól függetlenül minden rendelést ingyen szállít ki az Egyesült Államok területén. Eddig 25 dollár volt a limit. A döntés alaposan kiakasztotta az Amazon Prime szolgáltatásra évi 119 dollárért előfizető háztartásokat, amelyek ennyiért szerezhettek maguknak ingyenes szállítási jogot – számos egyéb szolgáltatás kíséretében. Becslések szerint már minden második amerikai háztartás Prime-előfizető, s a cég most a Walmartnak és a kínai versenytársaknak elé dob kesztyűt az ügyféltoborzó akcióval, amelynek hozadéka nagyobb lehet, mint a kieső bevétel. Mindenesetre a cég szállítási költségei 2015 óta megduplázódtak, 21,7 milliárd dollárra nőttek.
New Jersey
7
milliárd dolláros ajánlattal sem tudott labdába rúgni
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.