BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áremelésre késztette a verseny a Netflixet

A Netflix még a legnagyobb versenytársának ígérkező Disney+ megjelenése előtt emelt árat. A piacvezető streamszolgáltató lépését indokoltnak és időszerűnek tartják az elemzők.

A Netflix 13 és 18 százalék körüli mértékben emeli havi előfizetéseinek árát – egyelőre csak az Egyesült Államokban. Ez az első díjemelés 2017 ősze óta. Magyarázatul az online videótéka az emelkedő filmgyártási költségek forrásigényét és a nemzetközi terjeszkedés finanszírozását hozta fel. A Netflix a legnépszerűbb, két hozzáférést egyidejűleg engedélyező standard csomagjának havi díját 10,99-ról 12,99 dollárra módosította. Az emelt szintű, négy eszközön való párhuzamos hozzáférést HD-felbontással nyújtó csomagjáért 13,99 helyett 15,99 dollárt, az alapcsomagjáért pedig 7,99 helyett 8,99 dollárt számláz ki az előfizetőinek. Ők ezért pluszszolgáltatást ugyan nem kapnak, hacsak a lekérhető filmek és show-műsorok mennyiségét nem vesszük annak. A befektetők viszont abban bíznak, hogy a Netflix előfizetői, ahogy két éve, úgy ezúttal is lenyelik a keserű pirulát, és nem pártolnak át más szolgáltatóhoz. A streamszolgáltató árfolyama erre az optimista megközelítésre 6,5 százalékkal emelkedett, 30 százalékosra feltornászva a cég árfolyamának idei nyereségét. Az áremeléssel havi szinten több százmillió dolláros bevételhez jutnak.

A Reuters szerint az áremelés tolerálható mértékűnek mondható, amennyiben az AT&T-hez tartozó HBO Now 14,99, vagy a Hulu hirdetésmentes streamszolgáltatásának 11,99 dolláros havi díját vesszük alapul. Jeff Wlodarczak, a Pivotal piackutató elemzője szerint a Netflix az áremelés után is az olcsó szórakoztatási alternatívák közé fog tartozni. A cég a drágítással kesztyűt dobott a piaci megjelenését az idénre ígérő Walt Disney elé, amely a Fox film- és médiaóriás kínálatával kiegészülve igen kemény versenyre kényszeríti majd a szeptember végén 137 millió felhasználójával globális piacvezetőnek számító, a tavalyi záró negyedév mérlegét a mai New York-i tőzsdezárás után közreadó Netflixet. Havi előfizetést a szeptemberi adatok szerint 130 millióan vállaltak, közülük 57 millió volt az amerikai. Elemzők az előfizetői tábor másfél milliós gyarapodását várják az Egyesült Államokban az évzáró negyedévre.

A cég számára a nehézsúlyúak közül az indulni készülő Disney+, az Amazon Prime Video, a Hulu, az HBO, a YouTube és az Apple jelent közvetlen riválist. Nem véletlen, hogy saját tartalomgyártásának fejlesztésével és a kifejezetten az egyes régiók számára készített műsorokkal próbálja megerősíteni a dominanciáját. Ez azonban egyre többe kerül: tavaly 8 milliárd dollárt irányoztak elő saját filmek legyártására, ám hogy végül hol álltak meg, az csak a gyorsjelentésből derülhet majd ki, de nem lenne meglepő egy 13 milliárd dolláros summa sem. Az viszont biztos, hogy a Netflix adósságállománya a 2006-os 3,36 milliárd dollárról egy év alatt a 6,50 milliárdra nőtt, és a cégben részvényes Synovus Trust információi szerint már 8,86 milliárd dollárnál jár. A hitelezők számára addig elfogadható az adósság növekedése, amíg az előfizetői szám és a tőlük befolyt összeg biztos garancia a törlesztések fedezetére. Az is igaz viszont, hogy a Netflix előfizetőinek gyarapodásában az utóbbi negyedévekben törés mutatkozott, a cég nem tudta hozni a piac által elvárt dinamikát.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.