A Netflix 13 és 18 százalék körüli mértékben emeli havi előfizetéseinek árát – egyelőre csak az Egyesült Államokban. Ez az első díjemelés 2017 ősze óta. Magyarázatul az online videótéka az emelkedő filmgyártási költségek forrásigényét és a nemzetközi terjeszkedés finanszírozását hozta fel. A Netflix a legnépszerűbb, két hozzáférést egyidejűleg engedélyező standard csomagjának havi díját 10,99-ról 12,99 dollárra módosította. Az emelt szintű, négy eszközön való párhuzamos hozzáférést HD-felbontással nyújtó csomagjáért 13,99 helyett 15,99 dollárt, az alapcsomagjáért pedig 7,99 helyett 8,99 dollárt számláz ki az előfizetőinek. Ők ezért pluszszolgáltatást ugyan nem kapnak, hacsak a lekérhető filmek és show-műsorok mennyiségét nem vesszük annak. A befektetők viszont abban bíznak, hogy a Netflix előfizetői, ahogy két éve, úgy ezúttal is lenyelik a keserű pirulát, és nem pártolnak át más szolgáltatóhoz. A streamszolgáltató árfolyama erre az optimista megközelítésre 6,5 százalékkal emelkedett, 30 százalékosra feltornászva a cég árfolyamának idei nyereségét. Az áremeléssel havi szinten több százmillió dolláros bevételhez jutnak.
A Reuters szerint az áremelés tolerálható mértékűnek mondható, amennyiben az AT&T-hez tartozó HBO Now 14,99, vagy a Hulu hirdetésmentes streamszolgáltatásának 11,99 dolláros havi díját vesszük alapul. Jeff Wlodarczak, a Pivotal piackutató elemzője szerint a Netflix az áremelés után is az olcsó szórakoztatási alternatívák közé fog tartozni. A cég a drágítással kesztyűt dobott a piaci megjelenését az idénre ígérő Walt Disney elé, amely a Fox film- és médiaóriás kínálatával kiegészülve igen kemény versenyre kényszeríti majd a szeptember végén 137 millió felhasználójával globális piacvezetőnek számító, a tavalyi záró negyedév mérlegét a mai New York-i tőzsdezárás után közreadó Netflixet. Havi előfizetést a szeptemberi adatok szerint 130 millióan vállaltak, közülük 57 millió volt az amerikai. Elemzők az előfizetői tábor másfél milliós gyarapodását várják az Egyesült Államokban az évzáró negyedévre.
A cég számára a nehézsúlyúak közül az indulni készülő Disney+, az Amazon Prime Video, a Hulu, az HBO, a YouTube és az Apple jelent közvetlen riválist. Nem véletlen, hogy saját tartalomgyártásának fejlesztésével és a kifejezetten az egyes régiók számára készített műsorokkal próbálja megerősíteni a dominanciáját. Ez azonban egyre többe kerül: tavaly 8 milliárd dollárt irányoztak elő saját filmek legyártására, ám hogy végül hol álltak meg, az csak a gyorsjelentésből derülhet majd ki, de nem lenne meglepő egy 13 milliárd dolláros summa sem. Az viszont biztos, hogy a Netflix adósságállománya a 2006-os 3,36 milliárd dollárról egy év alatt a 6,50 milliárdra nőtt, és a cégben részvényes Synovus Trust információi szerint már 8,86 milliárd dollárnál jár. A hitelezők számára addig elfogadható az adósság növekedése, amíg az előfizetői szám és a tőlük befolyt összeg biztos garancia a törlesztések fedezetére. Az is igaz viszont, hogy a Netflix előfizetőinek gyarapodásában az utóbbi negyedévekben törés mutatkozott, a cég nem tudta hozni a piac által elvárt dinamikát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.