Hiába jönnek egymás után az új generációs kompakt Mercedes-Benz modellek, a C-osztálytól még mindig nem sikerült elvenni a legkeresettebb stuttgarti modell címét. 2017 után tavaly is ebből a típusból adták el a legtöbbet világszerte. Ettől függetlenül a C-osztályt alaposan felfrissítették, méghozzá a szokásokhoz hűen úgy, hogy igazodjon az E- és S-osztályhoz. Először is a 2,1 literes dízel helyére lépett az E-osztályban debütáló, 1950 köbcentiméteres egység, amely nemcsak 16 százalékkal könnyebb az elődmotornál, hanem sokkal halkabb is.
Az alapos hangszigetelés és a csendes dízelmotor kombinációja igazi süketszobává teszi a C-osztályt, a 194 lóerős teljesítményt pedig immáron kilencfokozatú automatikus váltó osztja be. A 400 newtonméter jóvoltából akkor sem lehet panaszunk a menetteljesítményekre, ha négy személlyel, csomagokkal megpakolva kelünk útra. A 9G-Tronic egyébként nem a piac leggyorsabban kapcsoló váltója, de annyira finoman, észrevétlenül teszi a dolgát, hogy az még a prémiummodellek mezőnyében is kiemelkedő. A légrugós futómű is egy másik ligába emeli a komfortot a sima acélrugósokhoz képest. Azok az extrák pedig, amelyek korábban az S-osztály kiváltságai voltak, már a C-osztályhoz is elérhetők. Nemcsak dugóban képes araszolni és sávban tartani az autót, hanem 64 árnyalatban állíthatjuk a belső hangulatfényét, és ha kell, a 84 diódából álló Multibeam LED fényszóró világítja be előttünk az utat a szembejövők vakítása nélkül.
Ezek vagy akár a most megjelent digitális műszerfal nélkül is azonnal szembetűnik a C-osztály magas általános minősége, ami önmagáért beszél. A kormánykeréken lévő érintésérzékeny felületekkel való babrálás menet közben túlzott koncentrációt kíván a vezetőtől. A helykínálatot és a kombi változat 490 literes rakterét azonban nem érheti kritika, a csomagtér használhatóságát akasztófül, gombnyomásra ledönthető ülések, rögzítőháló és fedéllel együtt mozgó roló könnyíti meg. A tesztre fogott 194 lóerős, 4×4-es kombi alapból 13,77 millió forintba kerül, de simán el lehet költeni extrákra egy új A-osztály árát.
Láthatáron a hibridek
A modellfrissítéssel megjelent a C 200-as verzióknál a 184 + 14 lóerős EQ Boost lágy-hibrid hajtás, és 300 de néven jön a zöld rendszám használatára jogosult C-osztály. A 2,0 literes, 194 lóerős és 400 newtonméteres dízelhez egy, a váltóba behajtó villanymotort kapcsoltak, a rendszerteljesítmény 306 lóerő, a maximális nyomaték 700 newtonméter. A 13,5 kilowattórás lítiumion-akkumulátor jóvoltából az elektromos hatótáv a limuzin esetében 57, a kombináltnál 56 kilométer. A C-osztályból benzines plug-in hibrid is érkezik majd.
• tágas, komfortos utastér
• csomagtartó mérete
• minőség, szolgáltatások
• kiálló központi kijelző
• drága extrák
Összegzés
Nem véletlen, hogy a C-osztály a Mercedes legkeresettebb modellje, a frissítés pedig most még versenyképesebbé teszi. A rendelhető extrák mennyisége és a technikai színvonal is elismerésre méltó, motorpalettája nagyon széles. Felextrázva persze megduplázhatjuk az alapmodell árát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.