BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lassul a Netflix-tábor növekedése

Békésen megél egymás mellett a Netflix és a Disney, a piacvezető cégnél látszólag nem is aggódnak a más tartalmakat kínáló rivális felbukkanása miatt. Megteszik ezt helyettük a befektetők.

Hiába számolt be kedvező első negyedéves adatokról a Netflix, a felvázolt gyengébb kilátások miatt a globális piacvezető streamszolgáltató részvényesei mégsem dőlhetnek hátra. A keddi piaczárás után közzétett gyorsjelentés egyszázalékos esést eredményezett a Netflix árfolyamában. A befektetők különösen a túlköltekezést, az előfizetői tábor jövőbeni, a vártnál lényegesen lassúbb bővülését róják fel a menedzsmentnek, nem szólva arról, hogy felkészületlennek tartják a céget az Egyesült Államokban novemberben startoló nagy riválissal, a Disney Plusszal, valamint a szeptemberi rajtot vevő Apple TV-vel való versengésre. A Netflix az előfizetői kör ötmilliós gyarapodását várja az április–június közötti időszakra, szemben a FactSet 5,48 milliós elemzői konszenzusával. A márciussal zárult negyedévben 7,86 millió új előfizetőt sikerült szerezniük, és ezzel már 148,9 milliónál tartanak. A Wall Street-i várakozások csupán 7,14 milliós pluszról szóltak. A legfontosabb célközönséghez, az amerikaihoz eközben 1,75 millióan csatlakoztak, míg a konszenzus csak 1,57 millióról szólt.

Mint ismert, a Netflix januárban előfizetői csomagtól függően 13–18 százalékkal emelte az árait az észak- és a latin-amerikai piacon. Az alapcsomagjuk ugyan csak 8-ról 9 dollárra drágult, de a HD minőséget biztosító csomagok ára már 13 dollárról indul. A havi egy-két dolláros áremelés az amerikaiak körében nem tétel, de ha a teljes filmpalettát lefedő kínálatot akarják az otthonukban vagy a mobiljukon elérni, akkor több szolgáltatónál kell előfizetniük szimultán, s ekkortól lesz igazán „meleg a pite” a szolgáltatóknak, hiszen a házi kassza kímélése érdekében valamelyiküktől búcsút kell venni. A Netflix vezetőit azonban egyelőre nem foglalkoztatják ilyen gondolatok. A mumusként emlegetett Disney Plustól éppen az eltérő kínálat miatt nem tartanak, a Walt Disney-produkciókat egyedüliként kínáló csatorna ugyanis hangsúlyozottan a gyermekes családok körében tör népszerűségre, kínálatában a Tom és Jerrytől a Marvel-hősök kalandjain át a Csillagok háborúja összes epizódjáig minden elérhető lesz, méghozzá bevezető, 7 dolláros havi díjért.

A saját tartalom készítésével viszont égeti a pénzt a Netflix, igaz, e filmek és a magas nézettséget produkáló sorozatok nélkül aligha lehetne folytatni a streamszolgáltató sikerszériáját. Tavaly a videókínálat bővítésére 7,5 milliárd dollárt költöttek, és az ezzel kapcsolatos kiadások egyre nőnek. Ahogy az eladósodottság is, hiszen a gyártás finanszírozásához a saját bevételek önmagukban nem elegendők. Amíg a Netflix dinamikus terjeszkedése garantált, a hitelképességét sem fenyegeti veszély, noha az adósságállomány a 2016-os 3,38 milliárd dollárról mára 10,36 milliárd dollárra nőtt. A Netflix számára mindenképpen pozitív, hogy már túljutott a gyors terjeszkedés fázisán, ezzel kapcsolatos újabb, horribilis kiadások már nem terhelik. A nézőknek tartalmakat gyártanak, a részvényeseiknek profitot termelnek, és nem is keveset, hiszen az egy évvel korábbi 290-ről 344 millió dollárra nőtt az adózott nyereségük.

Az egy részvényre jutó eredmény (78 cent) tekintetében 33 százalékkal lőttek túl az óvatos elemzői konszenzuson. A bevétel 22 százalékot bővülve 4,52 milliárd dollárra ugrott, itt 200 millióval haladták meg a várakozásokat.

A szolgáltató januárban

13-18

százalékkal emelte árait az amerikai kontinensen

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.