A kupénál praktikusabb a kombi, és mégis ugyanolyan sportos
Míg a CLA kupénak házon belüli versenytársa az A-osztály lépcsős hátú változata, addig a hangzatos Shooting Brake nevű kombinak nincs párja – még a vetélytársak kínálatában sem.
Szemrevaló a megjelenés, még a kupénál is nagyobb íveket rajzoltak a formatervezők, a cápaorr is hatásos. Egy kicsit módosultak az arányok, hiszen a kasztni 48 milliméterrel hosszabb és 53 milliméterrel szélesebb a korábbinál, míg a magasság 2 milliméterrel csökkent. Az elődénél tágasabb lett a belső tér, a karosszéria egészen a B oszlopig a kupéval megegyező, a magasabban futó tetőnek köszönhetően azonban nagyobb méretű hátsó ajtóknak örülhetnek a második sorba beszállók. A csomagtérnyílás a maga 871 milliméteres szélességével arasznyival bővebb a korábbinál, és természetesen elérhető az érintés nélküli nyitás. A raktér alaphelyzetben 505 literes, tíz literrel nagyobb a korábbinál. Fontos változás, hogy az A-osztályhoz képest a CLA Shooting Brake egy újabb verziójú MBUX digitális asszisztenst kap, amely már mozdulatokkal is vezérelhető, például a középkonzol felett V alakban tartott mutató- és középső ujjal hívható elő a „személyes kedvenc” funkció. A hangvezérlés, illetve az üzenetfelolvasás funkció magyar nyelven nem érhető el.
A márka kompakt modellcsaládján belül a legsportosabb hangolást kapja a CLA, nincs ez másként a Shooting Brake-nél sem. Alapfelszerelésként adják például a több lengőkaros, független hátsó felfüggesztést, és nagyobb átmérőjű stabilizátorokat használnak. Feláras az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás, a felnik 16–19 colosak lehetnek, a menetstabilizáló hangolását pedig úgy módosították, hogy a lehető legsportosabb legyen az élmény.