Az Alphabet árbevétele az első negyedévben 17 százalékkal 36,3 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest – derült ki a Google anyavállalatának gyorsjelentéséből. Az adat csalódás az utóbbi három évben ennél gyorsabban növekvő vállalat esetében, az elemzői konszenzus is mintegy egymilliárd dollárral nagyobb bevételt jelzett előre a Refinitiv adatbázisa szerint. A Google 30,7 milliárd dolláros hirdetési bevétele – amely a konszern fő bevételi forrása – ennél is jobban, majd kétmilliárd dollárral maradt el a prognózistól. Az egy kattintásra jutó hirdetési bevételek a bázisidőszakhoz mérten is 19 százalékkal estek vissza, a menedzsment szerint ennek fő oka a szintén a céghez tartozó YouTube lassuló növekedése volt. A Google fő konkurensei, a Facebook, a Snap, az Amazon vagy a Twitter mind elérték az elemzők által becsült bevételt az év első három hónapjában. Az internetes keresőszolgáltatást működtető vállalatok értékelésekor az elemzők által hangsúlyosan figyelt forgalomszerzési jutalék, amelyet a cég a partnereinek azért fizet, hogy fogyasztókat tereljen a platformjára, bevételarányosan 24 százalékról 22 százalékra csökkent, ami kedvező hír.
A cégcsoport 8,3 milliárd dolláros tisztított nyeresége túllőtt ugyan a 7,3 milliárdos elemzői becslésen, csakhogy ez az összeg az Európai Bizottság 1,5 milliárd
eurós (1,7 milliárd dollár) bírságát – mint egyszeri tételt – nem tartalmazza. A bizottság a büntetést a Google 2006 és 2016 között folytatott gyakorlatáért rótta ki, amikor piaci erőfölényével visszaélve korlátozta versenytársai hirdetéseinek a megjelenítését. A pénzbüntetés figyelembevételével a konszern profitja 6,6 milliárd dollárt tesz ki, jócskán elmaradva a tavalyi első negyedév 7,6 milliárdos eredményétől.
A jövőben a növekedés fő motorja a YouTube-hoz kapcsolódó, márciusban bemutatott Google Stadia felhőalapú játékplatform lehet, amely még az idén elindul, és amellyel konzolok és programletöltés nélkül játszhatnak majd a felhasználók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.