Négy év után modernizálta a kisebbik SUV-ot a Porsche. A külső módosítások anélkül teszik vagányabbá a Macant, hogy feltűnő lenne a különbség. Az alapáron kínált LED-es fényszóró és az autót optikailag szélesebbnek mutató, áttervezett lökhárító minden agresszivitás nélkül árulkodik a képességeiről. A hátsó, szintén LED-es lámpa a családi arculat jegyében az új Panamera és a 911-es stílusát örökölte. A háromdimenziós lámpatest végigfut a hátfalon, de az említett típusokéhoz képest is egyedi arányokat kapott. Az impresszív világítótestben az oldalanként négy csíkból álló féklámpa az új keletű márkavédjegyek egyike, de szokás szerint a múltból is merítettek a hangulatos, nyolcvanas évekbeli, fekete Fuchs-felnire emlékeztető, akár 21 colos méretben is elérhető kerékkel. A két különböző méretű gumival felszerelt garnitúra sportautós védjegy, a Porsche nem titkolja, hogy a Macant is ebbe a kategóriába sorolja.
A látványon túl a kényelmesebb futás és a még jobb vezethetőség kedvéért áthangolták a futóművet. Ez segít kihasználni az intelligens összkerékhajtás előnyeit. Ma is hamisítatlan hangulatát nem öncélú, retrós elemekkel, hanem az ismert megoldások ügyes evolúciójával őrizték meg. Utasterében továbbra is a klasszikus elrendezés fogad, és annak ellenére igazi, analóg világból származó autó benyomását kelti, hogy a belső tér megújulása a multimédiás és kommunikációs eszközök fejlődéséről szól.
A központi kijelző 7,2-ről 10,9 colosra nőtt, az eredetileg kétoldalt elhelyezett szellőzők alulra kerültek, a full HD felbontású képernyő így is szépen illeszkedik a középkonzolba. A legújabb trendnek ellentmondva a váltókonzolt valódi gombtenger borítja, a gyújtáskapcsolót a hagyomány szerint bal oldalon találjuk, és a modern kulcs elfordításával indíthatjuk be az autót. Hiába vadonatúj a kormánykerék, az új stíluselemek sem bontják meg az utastér egységét.
A belépőmodellt továbbra is a 2,0 literes, 245 lóerős, turbós négyhengeres hajtja. Az Audi-féle blokkon annyi változott, hogy optimalizálták az égéstér geometriáját, és részecskeszűrővel szerelték fel. Ami azt illeti, kissé ingerszegény családi
autónak mutatja magát vele a Macan, hiszen a hangját alig hallani. Csak szerpentinen derül ki, mire képes a finomhangolt futómű és a precíz kormányzás. Ennyi játékosság megfelelő egy belépőmodell számára, a maradandó élményhez viszont szükség van a Macan S tudására. Az új, 3,0 literes V6-os 340 helyett 354 lóerőt, 460 helyett pedig 480 newtonméter nyomatékot produkál. A hengersorok közé beépített, kettős megfúvású turbófeltöltő gyors teljesítményleadást garantál. A feláras Sport Chrono csomaggal 5,1 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer per órás tempóra a kocsi, a bármikor használható rajtautomatikával ezt ülésbelapító gyorsulás kíséretében élhetjük át. A szintszabályzós légrugózás fenségesen lép át az úthibákon, miközben kitartóan „ragasztja” az úthoz az 1,8 tonnánál is nagyobb tömegét kiválóan titkoló szabadidő-autót.
Városban és autópályán járva sem kell csalódni a duplakuplungos váltó gyorsaságában vagy a fékek teljesítményében. A rugózási komfort és a kormány élénk visszajelzései is egyértelművé teszik, hogy a Porsche egy másik ligában játszik.
Tudta?
Nem gyárt több dízelmotoros autót a Porsche. A lipcsei üzemben néhány éven belül teljesen elektromos hajtásláncú Macanok vehetik át a gázolajosok helyét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.