BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felnőtt a feladathoz az új modell

Az új kupénál szélesebb nyomtávval és karosszériával dolgoztak a mérnökök, így a korábbinál sokkal hangsúlyosabb vállat alakítottak ki az oldalfalon, és nem karaktervonalakkal kellett dolgozni.

A vetítőlencsés fényszórók sokkal kisebbek a korábbinál, 55 milliméterrel tudták lejjebb vinni a kocsi orrát, amely ráadásul a sportmodellekhez igazodva előre dől. Ettől árnyékban van a kocsi orra, fenyegetőbbnek hat, például tükörben nézve. A kompakt kategóriában jelenleg a CLA-nak vannak a legnagyobb kerekei, a 660 milliméteres átmérő alig nagyobb az előd 645 milliméteres értékénél, de a formatervezők már ezzel is sokat nyertek. A befejezés is sokat változott azzal, hogy immár belesimul a csomagtérfedél a hátfalba és a lökhárítóba, ezt a hatást erősíti a lökhárítóba költöztetett rendszámtábla. Ám a csomagtérfedélnél található a konstrukció egyetlen gyenge pontja: a nyitott fedelet ugyanis nem fogantyúval, hanem egy mélyedésbe nyúlva kellene lecsukni, de nehezen talál fogást az ember ujja ezen a vízszintes felületen. Így jó eséllyel a piszkos fémlemezt kívülről tapogatja, aki sajnálja a pénzt az elektromos mozgatásra.

Az utastérben elöl nincs igazi újdonság az A-osztályhoz képest, épp csak annyi, hogy keret nélküli ajtókon át jutunk be. A második sorban már van eltérés, az alacsonyabb ajtókeret miatt mélyebbre kell hajtani a fejet. A 170 centis vagy alacsonyabb utasoknak jut elég fejtér, a magasabbaknak kissé oldalra döntött fejjel kell ülniük. Ha netán elöl a sportos üléspozíciót választják, a hátsó utas lábfeje is nehezen fér be az ülés alá. Az AMG Line kivitel első sportülései az egybeépített fejtámlával elég sokat kitakarnak a hátul utazó látómezejéből, és ekkor a hátsó ülés is két mély fotel lesz, lehajtható könyöklő nélkül.

A menetpróbán a 220 d jelzésű, 1,95 literes dízellel a kettős SCR-katalizátorral már a TEMP utótag nélküli Euro 6D normát teljesíti. Ennél az információnál fontosabb a sofőr számára, hogy a nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval felszerelt motor elképesztően csendes. A váltó szereti elejteni a fordulatot, így hirtelen gyorsítások, előzések előtt érdemes manuálisan visszakapcsolni pár fokozatot. Sport módban fölöslegesen pörgeti magas fordulaton a dízelt a váltó. A 250-es benzines 224 lóerős turbómotorjának teljesítményleadásában sokat segít a 4Matic összkerékhajtás. Álló rajtnál nem az ESP izzad, hanem tényleg elgyorsul az autó. A sportos élményt a motor- és kipufogóhang hiánya csorbítja, az úttartás azonban remek, nagy kanyarsebességet lehet elérni. A piaci bevezetésre készült Edition 1-es kivitel narancsos színfoltjait a fekete karosszérián sokan nézték meg.

Már idehaza is rendelhető a CLA, a 180-as jelzésű benzines alapváltozat indulóára 9,69 millió forint. A hasonló tudású, lépcsős hátú A-osztályhoz képest mintegy 750 ezer forint felárral vásárolható meg a Kecskeméten gyártott kupé. A piaci bevezetésnél az 1,33 literes turbómotor 136 és 163 lóerővel választható, a 2,0 literes turbó 190 vagy 224 lóerővel kérhető, ehhez 4Matic összkerékhajtást is lehet párosítani. Dízelfronton az 1,5-es 116 lóerős a belépő, az 1,95 literes blokk 150 vagy 190 lóerővel választható.

Tudta?

A CLA kupé légellenállása az extra szélességből adódó nagyobb, 0,26-os Cw-értékű homlokfelület miatt rosszabb a kategóriarekorder lépcsős hátú A-osztályénál, amelynek

0,25 a Cw-értéke.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.