Erősíti kereszttulajdonláson alapuló kapcsolatrendszerét a Toyota, amely 17-ről 20 százalékosra emeli a Subaruban meglévő részesedését. Papíron ez 742 millió dolláros üzletet. Az önállóságát továbbra is megőrző Subaru ugyanekkora értékben jut Toyota-részvényekhez. A pénteken szentesített részvénycserével a Toyota célja, hogy a partnerei által kidolgozott új technológiákhoz való hozzáférés révén csökkentse a költségeit, és közösen növelhessék versenyképességüket. A Toyota egy hónapja a Suzukiba vásárolta be magát 5 százalék erejéig, 907 millió dollárt invesztálva a kisautók gyártásában élen járó cégbe, amely 453 millióért vett Toyota-papírokat, gyarapítva az 1 százalék alatti tulajdonosok táborát. A négykerék-meghajtásos, bokszermotoros városi terepjárók piacán erős Subaruval egy közös platformra épülő elektromos városi terepjáró kifejlesztésére is szövetkeztek. A Toyota a Subaru EyeSight önvezető technológiájára is szemet vetett.
A Toyotának az amerikai Teslában is van 3 százalékos részesedése, örülhettek is az Amerikából érkezett hírnek, amely szerint a szeptemberrel záruló negyedévben karnyújtásnyi közelségbe került a százezer darabos értékesítés, ami mérföldkő az elektromosautó-gyártó életében. Elon Musk alapító-vezérigazgató kiszivárgott belső e-mailjében az álomhatár elérése érdekében végső erőfeszítésre ösztönzi a cég dolgozóit, megemlítve, hogy a 110 ezres megrendelésállomány teljesítése bőven ad munkát. Az első negyedévben 63 ezer, a másodikban 93,2 ezer Teslát adtak át, s ha meglesz a százezres tétel a másik két negyedévben is, azzal át fogják lépni a 360-400 ezres éves terv alsó határát. Ehhez lökést adhat a Tesla késő ősszel beinduló sanghaji óriásgyára is. Musk a célszám elérésével jelentős erkölcsi győzelmet aratna, rajta kívül szinte senki nem bízott a terv teljesíthetőségében. A Tesla 10 százalékos ralival zárta a hetet.
Az eladási statisztikák kozmetikázása viszont sokba kerül, tudja ezt már a Fiat Chrysler is, amely 2012 és 2016 között a valósnál szebb képet festett a havi amerikai eladásairól, megtévesztve ezzel a befektetőket. A hosszas tőzsdehatósági vizsgálat most 40 millió dolláros egyezséggel zárult. A Tesla egyik kihívója, a BMW költségcsökkentésekkel került a címlapra, de a Reuters szerint Oliver Zipse vezérigazgató belső körben cáfolta az 5-6 ezer fős elbocsátásokról keringő híreket. A WirtschaftsWoche pedig azt tudta meg, hogy a BMW-nek esze ágában sincs megállapodni Brüsszellel a négy nagy német autógyártó ellen indított vizsgálatban, amely megállapította, hogy 2006 és 2014 között összehangoltan és tudatosan elhanyagolták a károsanyag-kibocsátás visszaszorítását célzó fejlesztéseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.