BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A környezettudatosság útján a Volvo

A Volvo úgy számol, hogy öt év múlva az értékesítéseinek felét a villanyautók adják majd, de csak most mutatják be első akkumulátoros-elektromos autójukat. Az XC40-es szabadidő-autóból készítik a Recharge P8 AWD jelzésű modellt, amelynél csak a befalazott hűtőrács és az egyedi, 19 vagy 20 colos felnik árulkodnak a zéró helyi károsanyag-kibocsátású hajtásról. Újdonság még az új fejegység, amely az Android operációs rendszert futtatja. A padló alatt, illetve az egyébként a kardánnak helyet adó alagútban helyezik el a 78 kilowattóra kapacitású lítiumion-telepet, amely egy feltöltéssel – a WLTP-módszerrel mérve – több mint 400 kilométeres hatótávolságot biztosít. Legfeljebb 150 kilowattos teljesítményfelvételre képes a telep, villámtöltéssel 40 perc alatt lehet 80 százalékos szintet elérni. A név már utal rá, hogy összkerékhajtású a típus, egy-egy villanymotor hajtja a tengelyeket, a rendszerteljesítmény 408 lóerő – ugyanarról a hajtásról van szó, amelyet a Polestar 2 villanyautóban már bejelentettek. A padló alatti akkumulátor miatt csökken a hasmagasság, és a hátsó csomagtér mérete is redukálódik, ezt némileg ellensúlyozza, hogy a korábban motorháztetőként szolgáló fedél alatt a Recharge P8 AWD esetén egy kis tárolóhelyet alakítottak ki. A jövő év elejétől lehet megrendelni a Volvo első villanyautóit, de csak 2020 vége felé adják át a tulajdonosaiknak. A svéd gyár egyes piacokon egyévnyi ingyenes villanyszámlával (visszatérítés) próbál kedvet csinálni a korai vásárláshoz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.