Kisebbfajta forradalmat jelentett a márka életében a Baby Benznek becézett 190-es 1982-es bevezetése, mára azonban annyira kiszélesítették a kínálatot, hogy kompakt autóból is négy különbözőt kínál a Mercedes. Ebből kettő szinte teljesen egyforma, a limuzin A osztály és a CLA Coupé viszont nemcsak formailag, hanem technikailag is többet nyújt.
A tesztelt konfiguráció esetében ez 1 182 370 forint felárat jelent, ami ebben az árkategóriában nem is számít soknak, hiszen ennyiért a piac egyik legszebb négyajtósát kapjuk. Sokat számít, hogy a rendszámtábla átkerült a csomagtérfedélről a lökhárítóra, és a laposabb hátsó lámpákra is szükség volt, hogy elődjénél vonzóbb és elegánsabb legyen a második generáció. Az orron a kisebb fényszórók mellett cápaorr láttatja nagyobb és drágább autónak az újdonságot. Átlagos testalkatúaknak megfelelő a helykínálat, az elöl ülők kényelmesen elférnek, de a kupés kialakítás miatt hátul korlátozott a fejtér. A más modellekből már ismert trendi és karakteres elrendezés a széles digitális kijelzővel, a turbinaszerű szellőzőkkel, a minőségi anyagokkal, valamint a minden egyes szegletben elrejtett, akár kétszínű hangulatvilágítással, méltó a Mercedeshez, prémiumhangulatot garantál. Hasonlóan fontos az eltalált ergonómia, amely a fizikai gombok és kapcsolók meglétének, a többféleképpen is használható vezérlőnek, az érintésérzékeny felületeknek és a friss MBUX fedélzeti rendszernek is köszönhető. A beszédfelismerő hangvezérlés ugyan csak világnyelveken működik, és egy kis fejtörést okoz a használata, megfelelő parancsok esetén azonban jól funkcionál. Még humora is van, a BMW-kre vagy a Teslákra például epés megjegyzéseket is képes tenni! Közérzetünket javítja az üvegtető, mindkét karunkkal kényelmesen könyökölhetünk, a tetőoszlopok, a műszerfal kialakítása, sőt még az övvonal magassága is jó kilátást enged a vezetőülésből.
Könnyű megszeretni a CLA-t, pedig a 200-as változat hajtáslánca nem ér fel a külső és a belső nívójával. Erről nem a Renault-val közösen fejlesztett, 1,3 literes, turbós benzines tehet, 163 lóerős teljesítménye és 250 newtonméter nyomatéka elegendő az 1,4 tonnás autó dinamikus mozgatásához. A csendesen duruzsoló motort elnyomja a gördülési zaj, így szinte észrevétlen maradhatna, ha nem szólna bele a működésébe a hétfokozatú, duplakuplungos váltó. Az előnyeit csak akkor érezzük, ha nagyobb tempóval, folyamatosan haladunk, akkor finoman, gyorsan kapcsol, de városban, ahol gyakori elindulások és megállások törik meg a lendületet, zavarba jön, és úgy viselkedik, mint egy tanulóvezető. A rángatást, a motor bőgetését és a kuplung csúsztatását csak rendkívül visszafogott gázpedálkezeléssel lehet elkerülni, vagy a többféle üzemmódból választhatunk egy másikat. Sportállásban a váltófülekkel magunk kapcsolgathatunk anélkül, hogy az elektronika egy bizonyos idő után visszavenné az irányítást. Eco módban meglepetést okoz, ugyanis a problémák döntő többsége megszűnik, a működése kisimul, ami egyértelműen arra utal, hogy a programozásban kell keresni a hibát. Mivel a tesztautónk még előszériás példány, a végleges változatokban valószínűleg jobban működik majd az elektronika. A kiváló futóműnek és az erős, jól adagolható fékeknek köszönhetően élvezetesen vezethető a CLA. Hangolás tekintetében valószínűleg a hazainál jobb minőségű úthálózat volt az etalon, ezért rugózik az úthibákon a komfortosnál egy árnyalatnyival feszesebben. Ezt feledteti a precíz kormányzás és a viszonylag kis tömeg, amelynek köszönhetően benzines létére takarékos a 200-as, akár 7,0 liter körüli átlagfogyasztással is járhatunk vele.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.