BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minden tekintet Kínára szegeződik

A világ legnagyobb autópiacán sorra jelentik be a beruházásokat, és immár nemcsak a kínai munkáskézre, hanem a szellemi kapacitásokra is építenek a külföldi cégek.

Az iPhone-ok mellett hamarosan villanyautókat is készít majd a világ vezető gépipari bérgyártó cége, a tajvani Foxconn, amely e célból közös vállalatot hoz létre a Fiat Chryslerrel (FCA) 50-50 százalékos részvétellel. A Reuters hírét a Foxconn anyavállalata, a Hon Hai is megerősítette azzal, hogy az új cég székhelye Kínában lesz. A felek egy fejlesztőbázist is kialakítanak, elsősorban az autózás és az internet közötti szimbiózis erősítését célozva. A villanyautózás terén a Fiat Chryslernek nagy lemaradása van, első tisztán elektromos járművét, az 500-as miniváltozatát csak az idén tervezi piacra dobni. Ebben előbbre jár az FCA másik partnere, a francia Peugeot SA, amellyel fúzi­óra lép az olasz–amerikai cég, az 50 milliárd dolláros ügylet lezárását a második fél évre ígérik. Az FCA–Foxconn-szövetség egyelőre a kínai piacra fókuszál, de arról nincs hír, hogy a felek mekkora összeget invesztálnak közös vállalkozásukba.

Sanghaji óriásgyárának beindításával jó úton halad a kínai piac meghódításához a Tesla, amely nemcsak a viszonylag olcsó munkaerőben rejlő lehetőségekre csapott le, hanem a helyi szellemi kapacitások kihasználására is terveket sző. A cég különösebb feltűnés nélkül kezdte meg a kínai WeChat közösségi portálon a mérnökök és a kiszolgáló személyzet toborzását helyi formatervezési és fejlesztési központja számára. Ebből az álláshirdetésből tudhattuk meg, hogy a Tesla mire készül: Elon Musk alapító-vezérigazgató a világ legnagyobb autópiacára a helyi igényeket maximálisan kielégítő járműveket szeretne kínálni, lecserélve a Made in China címkét Designed in Chinára.

A minőségi villanyautók globális piacvezetőjéhez hasonlóan a világ legnagyobb járműgyártója, a Volkswagen csoport is erősíti kínai jelenlétét, a németek ezúttal egy jelentős beszállítói együttműködés hírével kerültek a címlapokra. A VW 560 millió dollárra becsült ügylet keretében 20 százalékos közvetlen tulajdont szerez a Guoxuan nevű akkumulátorgyártóban, ezzel garantálva saját villanyautóinak ellátását. A VW 2025-re évi másfél millió darab villany- és hibrid hajtású autó értékesítését tervezi Kínában.

Válás

A szövetségkötések mellett essen szó egy válásról is: a kanadai Magna, a világ egyik legnagyobb autóalkatrész-beszállítója úgy döntött, hogy kiszáll az Uber-rivális amerikai Lyft fuvarmegosztó vállalattal közös projektjéből, amelyet az önvezető technológia fejlesztésére hoztak létre. Indoklása szerint nagyobb fantáziát lát az autóvezetést segítő alkalmazások, biztonsági rendszerek fejlesztésében.

Az FCA–Foxconn-szövetség egyelőre Kínára fókuszál, de azt nem

tudni, hogy mekkora összeget invesztálnak közös vállalkozásukba

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.