Az iPhone-ok mellett hamarosan villanyautókat is készít majd a világ vezető gépipari bérgyártó cége, a tajvani Foxconn, amely e célból közös vállalatot hoz létre a Fiat Chryslerrel (FCA) 50-50 százalékos részvétellel. A Reuters hírét a Foxconn anyavállalata, a Hon Hai is megerősítette azzal, hogy az új cég székhelye Kínában lesz. A felek egy fejlesztőbázist is kialakítanak, elsősorban az autózás és az internet közötti szimbiózis erősítését célozva. A villanyautózás terén a Fiat Chryslernek nagy lemaradása van, első tisztán elektromos járművét, az 500-as miniváltozatát csak az idén tervezi piacra dobni. Ebben előbbre jár az FCA másik partnere, a francia Peugeot SA, amellyel fúzióra lép az olasz–amerikai cég, az 50 milliárd dolláros ügylet lezárását a második fél évre ígérik. Az FCA–Foxconn-szövetség egyelőre a kínai piacra fókuszál, de arról nincs hír, hogy a felek mekkora összeget invesztálnak közös vállalkozásukba.
Sanghaji óriásgyárának beindításával jó úton halad a kínai piac meghódításához a Tesla, amely nemcsak a viszonylag olcsó munkaerőben rejlő lehetőségekre csapott le, hanem a helyi szellemi kapacitások kihasználására is terveket sző. A cég különösebb feltűnés nélkül kezdte meg a kínai WeChat közösségi portálon a mérnökök és a kiszolgáló személyzet toborzását helyi formatervezési és fejlesztési központja számára. Ebből az álláshirdetésből tudhattuk meg, hogy a Tesla mire készül: Elon Musk alapító-vezérigazgató a világ legnagyobb autópiacára a helyi igényeket maximálisan kielégítő járműveket szeretne kínálni, lecserélve a Made in China címkét Designed in Chinára.
A minőségi villanyautók globális piacvezetőjéhez hasonlóan a világ legnagyobb járműgyártója, a Volkswagen csoport is erősíti kínai jelenlétét, a németek ezúttal egy jelentős beszállítói együttműködés hírével kerültek a címlapokra. A VW 560 millió dollárra becsült ügylet keretében 20 százalékos közvetlen tulajdont szerez a Guoxuan nevű akkumulátorgyártóban, ezzel garantálva saját villanyautóinak ellátását. A VW 2025-re évi másfél millió darab villany- és hibrid hajtású autó értékesítését tervezi Kínában.
Válás
A szövetségkötések mellett essen szó egy válásról is: a kanadai Magna, a világ egyik legnagyobb autóalkatrész-beszállítója úgy döntött, hogy kiszáll az Uber-rivális amerikai Lyft fuvarmegosztó vállalattal közös projektjéből, amelyet az önvezető technológia fejlesztésére hoztak létre. Indoklása szerint nagyobb fantáziát lát az autóvezetést segítő alkalmazások, biztonsági rendszerek fejlesztésében.
tudni, hogy mekkora összeget invesztálnak közös vállalkozásukba
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.