A Rolls-Royce eladásait a korábbi évekkel ellentétben nem a luxuslimuzinjai, hanem a 2018-ban piacra dobott városi terepjárója (SUV), a Cullinan repítette. A BMW-konszernhez tartozó, 116 éves múlttal rendelkező brit autógyártó tavaly világszerte 5152 autót adott el, az előző évinél 25 százalékkal többet. Torsten Mueller-Oetvoes vezérigazgató közleményében megerősítette, hogy a Cullinan sikerszériája megalapozta az idei üzleti évet, és bíznak a folytatásban. Erre jó okuk is van, hiszen legfontosabb piacukon, a forgalmuk harmadát adó Észak-Amerikában a kisteherautók mellett a SUV-ok uralják az eladási listákat, gyakorlatilag a fapadostól a luxusfelszereltségűig minden eladható belőlük. Még jobb lenne a Rolls-Royce helyzete, ha betörne a pickupok piacára, ahol a 43 éve az eladási statisztikákat vezető Ford F-150-esnek csak a Ram és a Chevrolet Silverado az ellenfele. Az F-150-esből tavaly 896,5 ezret értékesítettek az Egyesült Államokban. A pickup egy ideig még hiányozni fog a Rolls-Royce kínálatából, a hírek szerint a cég új modellekkel sem jelentkezik az idén. A Rollsokra Kínában és Európában volt átlag feletti a kereslet.
A szintén német tulajdonú, ikonikus luxusautó-gyártó, a Bentley is jó híreket közölt: a Volkswagen konszern márkája tavaly már profitot is gyártott járművei mellé. Éves szinten 5 százalékkal több, 11 006 darab fogyott, főként Európában és Észak-Amerikában futottak föl az eladások. Autóik ötödét Kínában értékesítették, ám ott ellátási zavarok hátráltatták a még nagyobb bővülést. A Bentley-nél nem a Bentayga nevű SUV-modell vitte a prímet, hanem az új Continental GT Convertible. Emellett több, limitált számban gyártott modelljük is sikert aratott. Tavalyelőtt a Bentley a kedvezőtlen árfolyamhatásokra és a Continental GT piaci bevezetésének csúszására visszavezethetően 288 millió eurós üzemi veszteséggel zárt, tavaly azonban, a harmadik negyedév végén már 65 milliós pluszban jártak. Adrian Hallmark vezérigazgató annyit erősített meg, hogy a lendület kitartott az év végéig, s a cégnél végrehajtott stratégiaváltás meghozta az eredményét.
Erre az Aston Martinnál egy ideig még biztosan várni kell, a profit vészes olvadása miatt ismét megnyomta a vészcsengőt. A Vantage modell nem úgy fogy, mint kellene, míg a nagy áttörést hozó, 60 millió forintról induló DBX városi terepjáró első példányait csak a második negyedévben tudják szállítani. A magas fejlesztési és marketingköltségek, a 7 százalékkal visszaesett forgalom és a tetemes viszonteladói kedvezmények erodálták a profitot, nagy csalódást okozva a részvényeseknek – ismerte el az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer. A tavalyi kiigazított EBITDA 130–140 millió font közé eshetett vissza az egy évvel korábbi 247,3 millióról, az üzemi marzs pedig a 2018-as 22,6 százalékról a 12,5–13,5 százalékos sávba csúszhatott, ami a luxusiparban igen gyengének számít – írja a Guardian. A rossz híreket 12,7 százalékos árfolyamzuhanás követte, így aki ragaszkodott a 2018 októberében a londoni tőzsdén debütált részvényhez, eddig 70 százalékos veszteséget könyvelhet el. Nem véletlen, hogy az igen olcsóvá vált Aston Martin körül legyeskednek a befektetők, különösen aktív közülük a Racing Point Forma–1-es csapat kanadai multimilliárdos tulajdonosa, Lawrence Stroll, ám az autógyártó egyelőre inkább önerőből próbál túljutni a nehézségeken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.