BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Genfben debütál az Imola

Lővei Gergely | Genfben leplezi le hivatalosan legújabb szupersportautóját az olasz Pagani manufaktúra, pedig az első tulajdonos már tavaly szeptemberben átvehette az autóját. Nem új modellgenerációról van szó, hanem a Huayra továbbfejlesztett változatáról. Az Imola névválasztás indoka, hogy az említett versenypályán 16 ezer kilométeren tesztelték az autót. A Mercedes-AMG-től származó 6,0 literes, V12-es biturbó teljesítménye jelen esetben 827 lóerő és 1100 newtonméter, ez a hatalmas teljesítmény hétfokozatú Xtrac robotizált váltón keresztül jut el a hátsó kerekekre. A Smart Gas nevű funkcióval az eddiginél gyorsabbak a kapcsolások, bár pontos számokat nem árultak el ezzel kapcsolatban.

Ugyanaz a megerősített karbon­váz az Imola kupé alapja, amely a Roadster BC-hez lett kifejlesztve, a felfüggesztés viszont teljesen új fejlesztésű. Az elektronikus lengéscsillapítás immár együttműködik a motorvezérléssel, az aktív aerodinamikával és az önzáró differenciálmű vezérlésével. Mindössze öt példányt készít a Pagani az Imolából, az ár nettó 5 millió euró, és már mindegyik gazdára talált. Ezért a pénzért például olyan különleges fényezést kap az ügyfél, amely ugyanolyan szépen csillog, mint a hagyományos, de az új formula 5 kilogrammot takarít meg! A fényezés mellett a titánium és a króm-molibdén acélötvözet alkalmazása és a kovácsolt alumíniumból készült alkatrészek csökkentik a tömeget 1246 kilogrammra.

A Mercedes-AMG-től érkezik a brutális erejű motor: 1100 newtonmétert tud a hatliteres biturbó

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.