K. B. | A február sem az autóvásárlásoktól volt hangos az Európai Unióban, az egy évvel korábbihoz képest 7,4 százalékkal kevesebb, 957 ezer személygépkocsi talált gazdára, azaz már második hónapja esik egymillió alá a darabszám. A jövő pedig még rosszabbnak ígérkezik, a járvány miatt Európában gyakorlatilag leállt a gyártás, s a bizonytalan helyzetben az embereknél nem az autóvásárlás szerepel a prioritási listák élén. Az Európai Autógyártók Szövetsége a lanyha forgalmat a vírus mellett a több nagy piacon bevezetett adóemelésekkel, a járművek megdrágulásával és a vásárlóerő csökkenésével magyarázza.
A legnagyobb felvevőpiacon, Németországban éves alapon 10,8 százalékos visszaesést mértek, Olaszországban 8,8, Spanyolországban 6,1, Franciaországban 2,7 százalékos volt a csökkenés. Magyarország 1,2 százalékos visszaeséssel és
11 078-as darabszámmal zárta a szökőév miatt egy kereskedési nappal amúgy is hosszabb februárt. Régiónkban Románia járt a legrosszabbul, a 8,8 ezer autó eladása 27 százalékos zuhanásnak felel meg. A tágabb régióban Szlovénia 10,2 és Bulgária 29 százalékos mínusza emelkedik még ki. A Volkswagen csoport 25,1 százalékos részesedésével továbbra is uniós piacvezető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.