BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brutális erejű sportos családi autó

Christian von Koenigsegg nem kevesebbet állít a Gemera modell kapcsán, mint hogy az teljesen új, eddig nem létező jármű-kategóriát teremt: a mega-túraautókét. Ezt pedig azzal érdemli ki a konstrukció, hogy négyszemélyes utasteret kínál, miközben a menetteljesítményeivel gyakorlatilag bármilyen ellenfelet képes maga mögött hagyni. Ebben nagy szerepe van a forradalmi plug-in hibrid hajtásláncnak, amelyben a svédek szabadalmaztatott Freevalve technológiája (vezérműtengely helyett pneumatikus-elektromos aktuátorok mozgatják a szelepeket). A belső égésű motor egy 2,0 literes, háromhengeres biturbó, 600 lóerő és 600 newtonméter teljesítménnyel, ezenkívül van még három villanymotor a fedélzeten (egy-egy a hátsó kerekeknél, a harmadik a belső égésű motor főtengelyéhez csatlakozik), amelyek további 1100 lóerőt és 2900 newtonmétert adnak, a rendszerteljesítmény 1700 lóerő és 3500 newtonméter. Nem csoda, hogy a nulláról 100 kilométer per órára gyorsulás megvan 1,9 másodperc alatt, míg a csúcssebesség meghaladja az óránként 400 kilométert.

Mindezt zöld rendszámmal teszi egyébként a Gemera, hiszen az elektromos hatótávolsága 51 kilométer. A háromhengeres biturbó etanollal, metanollal, E85-tel és benzinnel is üzemeltethető. A Koenigsegg 300 példány legyártását tervezi egymillió dolláros indulóárral, ezért a pénzért ott van a fedélzeten az összkerékhajtás és -kormányzás. Az utastérben több érintőképernyős egységet is elhelyeznek, elöl és hátul is van indukciós telefontöltő, 11 hangszórós a hifi, a légkondicionáló háromzónás, minden utas kényelmét olvasólámpa és két pohártartó garantálja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.