Balogh Bence | Tavaly köszöntöttük fel a Bentley-t századik születésnapja alkalmából, de idén is van ünnepelnivaló. Kilencven évvel ezelőtt, 1930-ban, a nagy gazdasági világválság kitörése után lépett piacra a 8 Litre néven forgalmazott luxusautó, amely a cég csúcsmodellje volt, és egyben az utolsó típus, amelyet önállóan fejlesztettek. Nevéhez méltón egy műszaki csemegének számító, 8,0 literes, soros hathengeres, 24 szelepes, 220 lóerős OHC motor hajtotta. A négyfokozatú váltóval együtt három gumibak beiktatásával építették be, így csökkentették az alvázat és a karosszériát érő rezgéseket. A gyári teszteken 201 kilométeres csúcssebességet értek el vele, nem csoda, hogy a méretes Bentley-ket a világ leggyorsabb teherautóinak nevezték. Hiába a sok fejlesztés, az anyagilag nehéz helyzetbe került Bentley-t egy évvel később, 1931-ben felvásárolta és majdnem fél évszázadon át birtokolta a rivális Rolls-Royce, majd 1980-ban továbbadta a Vickers ipari cégnek. Ebben az évben mutatták be a Rolls-Royce Silver Spirit és Silver Spur modelleket, amelyeknek a testvére, a Bentley Mulsanne sikeresen újraépítette a márka imidzsét.
Az idén negyvenéves luxuslimuzin orrába továbbra is a 6,75 literes V8-as került, az 1982-es Turbo esetében azonban a Garret feltöltővel 50 százalékkal növelték a teljesítményét.
A világ leggyorsabb teherautóinak csúfolták a Bentley-ket
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.