BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Óriásfúzió az ételfutárok piacán

A nyugati világ legnagyobb ételfutár-vállalata jön létre azzal, hogy a Just Eat Takeaway (JET) 7,3 milliárd dollárért megvásárolja a chicagói székhelyű Grubhubot. A jól jövedelmező, dinamikusan bővülő piacon zajló konszolidációs folyamatban mindkét vállalat részt vesz: a Just Eat januárban 7,8 milliárd dollárt fizetett a Takeawayért, míg a Grubhubra az észak-amerikai piac vezető szereplője, az Uber Eats vetette ki a hálóját májusban, de a két cég együtt olyan súlyt képviselt volna az Egyesült Államokban, amely már versenyjogi aggályokat vetett fel. Ilyenek viszont az amszterdami székhelyű JET esetében nem merülnek fel, ez a cég a brit, a német és a holland piacon különösen erős, a Grubhub pedig Latin-Amerikában is a meghatározó szereplők közé tartozik. A jóváhagyások beszerzése után 2021 első negyedévében kezdhetik a közös munkát.

A Grubhub vezérigazgatója, Matt Maloney a Reutersnak elmondta, hogy tulajdonképpen az Uber ajánlata hajtotta őket a JET karjaiba, legalábbis felgyorsította az egyesülési folyamatot. Megkönnyítette a helyzetet – tette hozzá –, hogy a JET vezérigazgatójával, Jitse Groennel már 2007 óta ismerik egymást, cégeik üzleti modellje hasonló alapokon nyugszik, úgyhogy együttműködésük is gördülékeny lesz.

A Grubhub pénzügyileg erős, rugalmas alkalmazkodásra képes cég, amely a saját lábán is stabilan áll, de a JET olyan ajánlatot tett, amin nem volt mit gondolkozni – húzta alá Maloney. A Grubhub árfolyama 6 százalékos erősödéssel, a JET-é 13 százalékos gyengüléssel reagált a beolvasztás hírére. A Just Eat Takeaway a tavalyi évet 1,5 milliárd eurós bevétellel zárta, a Grubhub kasszájában 1,2 milliárd euró kötött ki. A karanténintézkedések idején a szolgáltatás ismertsége hatalmasat nőtt, a rendelések átlagosan 41 százalékkal gyarapodtak a futárcégeknél. A JET-et 2000-ben alapította Jitse Groen, felismerve az online ételrendelésben és kiszállításban rejlő üzleti lehetőséget. Később szisztematikus felvásárlásokkal építette fel birodalmát, melyben a mostani ügyletig 10,29 százalékos részesedése volt.

A karantén

idején

41

százalékkal nőtt az online rendelt ételek volumene

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.