A második negyedéves kínai eladásoknak köszönhetően a Huawei megelőzte a Samsungot, és a világ legnagyobb okostelefon-gyártója lett. A kínai telekommunikációs cég, a Canalys szingapúri piackutató adatai szerint április és június között 55,8 millió telefont szállított le a kereskedelmi partnereinek, de ez még mindig 5 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakáénál. A Huawei külföldi eladásait ugyanis erőteljesen visszafogják az amerikai szankciók, otthon viszont egyre nagyobb a dominanciája: mára a piac majdnem kétharmadát uralja. Míg a kínai eladásai 8 százalékkal nőttek, a külföldiek 27 százalékkal zuhantak. A cég számára kulcsfontosságú Európában a Huawei részesedése egy év alatt 22-ről 16 százalékra esett egy másik piackutató, a Counterpoint Research adatai szerint, és a harmadik helyen áll a Samsung és az Apple mögött.
A kínai gazdaság már megkezdte a talpra állást a koronavírus-járvány után, bár a fertőzés ismét terjed az országban. A Huawei vetélytársai azonban még jobban megérzik a válság hatását, a Samsung főbb piacain, például Brazíliában és az Egyesült Államokban tombol a járvány, és a második hullámtól tartanak Európában is. A dél-koreai gyártó eladásai a gyenge kereslet miatt 30 százalékkal zuhantak 2019 második negyedévéhez képest. A Reuters szerint a Huaweinél is tisztában vannak azonban azzal, hogy a világelsőségük rövid életűnek bizonyulhat, ha a globális kereslet ismét felélénkül, amire például a Samsungnál is alapoznak. Ebben sokat segíthet, hogy augusztus 5-én mutatják be új csúcsmodelljeiket, köztük a Galaxy Note-ot, és valószínűleg egy összecsukható készüléket is.
Donald Trump kormányzata gyakorlatilag megfosztotta a Huaweit a Google-alkalmazásoktól, így az okostelefonjaik már nem elég vonzók a külföldi vevők számára. Washington emellett korlátozta a Huawei hozzáférését az 5G-hálózat építéséhez szükséges csipekhez. Nicole Peng, a Canalys alelnöke szerint egyelőre nem tudni, hogy a második negyedéves eladásokból mekkora arányt tesznek ki az amerikai korlátozásoknak leginkább kitett 5G-s, illetve felső kategóriás okostelefonok. „Nehéz lesz a Huaweinek hosszú távon fenntartani az elsőségét – hangsúlyozta Csia Mo, a Canalys elemzője. – A kereskedelmi partnerei a kulcsfontosságú piacokon, például Európában, egyre bizalmatlanabbak, kevesebb modellt rendelnek, és új márkák bevezetésével csökkentenék a kockázatokat. Ha a világgazdaság elkezd talpra állni, akkor a kínai piac egyedül nem biztosítja a Huawei vezető szerepét” – tette hozzá. Európában például jelentősen, 6-ról 13 százalékra növelte piaci részesedését a szintén kínai Xiaomi, amely azonban a Huaweijel ellentétben használhatja az Androidot az okostelefonjainál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.