BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A koronavírustól függ, meddig tart a hirtelen jött dicsőség

A második negyedéves kínai eladásoknak köszönhetően a Huawei megelőzte a Samsungot, és a világ legnagyobb okostelefon-gyártója lett. A kínai telekommunikációs cég, a Canalys szingapúri piackutató adatai szerint április és június között 55,8 millió telefont szállított le a kereskedelmi partnereinek, de ez még mindig 5 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakáénál. A Huawei külföldi eladásait ugyanis erőteljesen visszafogják az amerikai szankciók, otthon viszont egyre nagyobb a dominanciája: mára a piac majdnem kétharmadát uralja. Míg a kínai eladásai 8 százalékkal nőttek, a külföldiek 27 százalékkal zuhantak. A cég számára kulcsfontosságú Európában a Huawei részesedése egy év alatt 22-ről 16 százalékra esett egy másik piackutató, a Counterpoint Research adatai szerint, és a harmadik helyen áll a Samsung és az Apple mögött.

A kínai gazdaság már megkezdte a talpra állást a koronavírus-járvány után, bár a fertőzés ismét terjed az országban. A Huawei vetélytársai azonban még jobban megérzik a válság hatását, a Samsung főbb piacain, például Brazíliában és az Egyesült Államokban tombol a járvány, és a második hullámtól tartanak Európában is. A dél-koreai gyártó eladásai a gyenge kereslet miatt 30 százalékkal zuhantak 2019 második negyedévéhez képest. A Reuters szerint a Huaweinél is tisztában vannak azonban azzal, hogy a világelsőségük rövid életűnek bizonyulhat, ha a globális kereslet ismét felélénkül, amire például a Samsungnál is alapoznak. Ebben sokat segíthet, hogy augusztus 5-én mutatják be új csúcsmodelljeiket, köztük a Galaxy Note-ot, és valószínűleg egy összecsukható készüléket is.

Donald Trump kormányzata gyakorlatilag megfosztotta a Huaweit a Google-alkalmazásoktól, így az okostelefonjaik már nem elég vonzók a külföldi vevők számára. Washington emellett korlátozta a Huawei hozzáférését az 5G-hálózat építéséhez szükséges csipekhez. Nicole Peng, a Canalys alelnöke szerint egyelőre nem tudni, hogy a második negyedéves eladásokból mekkora arányt tesznek ki az amerikai korlátozásoknak leginkább kitett 5G-s, illetve felső kategóriás okostelefonok. „Nehéz lesz a Huaweinek hosszú távon fenntartani az elsőségét – hangsúlyozta Csia Mo, a Canalys elemzője. – A kereskedelmi partnerei a kulcsfontosságú piacokon, például Európában, egyre bizalmatlanabbak, kevesebb modellt rendelnek, és új márkák bevezetésével csökkentenék a kockázatokat. Ha a világgazdaság elkezd talpra állni, akkor a kínai piac egyedül nem biztosítja a Huawei vezető szerepét” – tette hozzá. Európában például jelentősen, 6-ról 13 százalékra növelte piaci részesedését a szintén kínai Xiaomi, amely azonban a Huaweijel ellentétben használhatja az Androidot az okostelefonjainál.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.