BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Unicum, Don Papa, Hubertus, prosecco - ezek az italok pörgették fel masszívan a Zwack Unicum nyereségét

Nőtt az értékesítés idehaza és külföldön is. Több mint harmadával ugrott meg a Zwack Unicum nyeresége, főként az Unicum márka piaci sikerének, a szigorú költséggazdálkodásnak, valamint a külföldi marketingköltségek csökkenésének hála.

A Zwack Unicum nettó értékesítése – azaz a jövedéki adó, valamint palackvisszaváltási díj nélküli árbevétele – a cég üzleti évének szeptember 30-án lezárt első felében éves bázison 5,2 százalékkal, 11,87 milliárd forintra nőtt – közölte az italgyártó vállalat kedden délelőtt.

221123_tesco_40_VZ Zwack Unicum
Nagyot nőtt a Zwack Unicum nyeresége / Fotó: Vémi Zoltán

Berobbant a piacra az Unicum Orange Bitter

A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 4,5 százalékkal, 9,750 milliárd forintra, míg azon belül a saját termelésű termékek nettó árbevétele 7,4 százalékkal, csaknem 7,8 milliárd forintra bővült. Még markánsabban, 11,5 százalékkal emelkedett a prémium termékek forgalma, míg a minőségi termékek árbevétele 4,9 százalékkal csökkent. 

A prémium kategóriát a csoport zászlóshajója, vagyis az Unicum márka hajtotta.

A tavaly őszi gasztronómiai bevezetést követően ugyanis áprilisban a kiskereskedelemben is elindult a legújabb ízvariáns, az Unicum Orange Bitter értékesítése, mely jelentősen járult hozzá a márka kedvezőbb első féléves értékesítési számához.

A minőségi kategórián belül a Hubertus márka árbevétele emelkedett, ugyanakkor a Kalinka vodka értékesítése érezhetően visszaesett, mely csökkenőbe fordította a kategória összteljesítményét.

A forgalmazott termékek nettó árbevétele 5,7 százalékkal alacsonyabb a bázisnál, melyen belül a Diageo-portfólió árbevétele 9,5 százalékkal csökkent, míg az egyéb forgalmazott termékek árbevétele 16,4 százalékkal nőtt. 

Ez utóbbi kategóriában az ásványvíz és a prosecco vitte a prímet.

Ugyanakkor míg az április-szeptemberi bolti piackutatási adatok szerint a magyar adózott, kiskereskedelemre vonatkozó égetett szeszesital-piac volumenben 7,4 százalékkal, bruttó értékben 12,3 százalékkal nőtt, addig a Zwack kiskereskedelmi termékértékesítése volumenben 1,6 százalékkal csökkent, miközben bruttó értékben 2,2 százalékkal haladta meg a bázist. 

A Don Papa rum piaci bevezetése is jó ötlet volt 

Az üzleti év első negyedében a kiskereskedelmi csatorna jelentősen nőtt, mely elsősorban annak volt köszönhető, hogy a húsvét ebben az évben április második felében volt, így az akciós beszállítások túlnyomó része – ellentétben a bázissal – már az új üzleti évben jelentkezett. Az üzleti év második negyedében azonban számottevően visszaesett az értékesített volumen. A csökkenést leginkább a minőségi termékek és a forgalmazott termékek korábbinál lényegesen gyengébb teljesítménye okozta, az Unicum márkára ebben a negyedévben sem lehetett panasz. 

Az első negyedévben még stagnáló nagykereskedelmi csatorna forgalma ellenben épp a második negyedévben haladta meg lényegesen a bázis értékesítési számokat. A forgalom erősödése ebben a csatornában is részben az Unicum márkának köszönhető, részben pedig a forgalmazott termékek értékesítése is nőtt, amiben a Diageo-portfólióba tartozó – júliusban forgalmazni kezdett – Don Papa rumnak volt oroszlánrésze.

Az exportra értékesített termékek árbevétele 5,8 százalékkal, 1,275 milliárd forintra gyarapodott.

 A stratégiailag kiemelt jelentőségű piacok közül 

  • Olaszországban, 
  • Németországban, 
  • Romániában 
  • és a Duty Free-ben nőtt a forgalom, 

ám Szlovákiában csökkent. A szolgáltatások árbevétele 12,5 százalékkal, 849 millió forintra nőtt.

Megfogta a költségeket a Zwack Unicum

A Zwack Unicum mindeközben megfogta a költségeket, így a bruttó fedezeti hányad 3 százalékponttal, 68,3 százalékra, miközben a működési eredmény 34,9 százalékkal, azaz 510 millió forinttal, 1,97 milliárd forint fölé emelkedett.

A társaság az üzleti év első felében 1,598 milliárd forint adózott nyereséget termelt, amely 408 millió forinttal (34,3 százalékkal) szárnyalja túl a bázist.

A profit markáns növekedése két fő tényezőre vezethető vissza – írja a menedzsment. 

A társaság legfőbb profittermelő márkájának, az Unicumnak számottevően nőtt az értékesített volumene, valamint az exportpiacon az aktivitások bázishoz képest eltérő ütemezésének köszönhetően az első félévben csökkentek a marketing jellegű kiadásaink

– teszik hozzá. 

A Zwack Unicum megerősítette, hogy  az üzleti évben változatlanul a legutóbbi éves beszámolóban közzétett profit elérését tervezi. A július 1-jétől felállt új menedzsment  úgy látja, hogy a tervezett profit a tartósan gyenge fogyasztói bizalom ellenére is teljesíthető.

Azaz idén továbbra is az elmúlt évihez nagyon hasonló, 2,9 milliárd forint feletti adózott eredmény elérését tervezi a menedzsment.

ZWACK részvény
Forrás: Budapesti Értéktőzsde Nyrt.
ZWACK részvény14:04:59
Árfolyam: 33,200 HUF +200 / +0.6 %
Forgalom: 1,094,100 HUF
Napi
Heti
Havi
1 év
3 év
Mind

A Zwack Unicum részvényei kedd délelőtt 0,6 százalékkal, 33 200 forintra drágultak. Egy évvel ezelőtt még csupán 24 100 forinton állt a kurzus, ergo azóta közel 40 százalékkal tört feljebb. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.